لوازم نرده کابلی

لوازم نرده کابلی

نرده کابلی نوعی جدید از حفاظ است که از پایه‌های آهنی با کابل‌های فولادی ساخته شده و هم در دکوراسیون داخلی و هم دکوراسیون خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرده‌ها سبکی ساده و زیبا داشته و معماران سبک مینیمالیستی بیشتر طرفدار آن می‌باشند.

نرده کابلی چیست؟

نوعی نرده فلزی است که از ترکیب پروفیل‌های استیل یا آهنی و کابل‌های گالوانیزه یا استیل ساخته شده تا ایمنی افراد را در برابر سقوط از بالکن و راه‌پله حفظ کند. این نرده‌ها به طور معمول پروفیل‌های 40*40 میلی‌متری از جنس آهن و یا فولاد با رنگ مشکی می‌باشند که چند ردیف کابل افقی یا عمودی داخل آنها قرار گرفته است. کابل‌های این حفاظ معمولاً قطری بین 5 تا 10 میلی‌متر دارند که به وسیله یراق‌آلات و اتصالات مخصوص به پایه‌ها محکم شده‌اند.

بخش مهم نرده‌های کابلی، یراق‌آلات آن محسوب می‌شود. یراق‌آلات نرده کابلی از جنس آهن و استیل ضد زنگ 304 ساخته شده و کابلی است که تمام سیم‌ها و کابل‌ها را در جای خود محکم نگه داشته و علاوه بر حفظ کشیدگی مناسب آن، خاصیت ارتجاعی کابل‌ها را نیز حفظ کند.

نرده کابلی که به نام هندریل کابلی نیز شناخته می‌شود، ایمنی بیشتری نسبت به نرده‌های سنگی و آهنی دارند، چرا که کابل‌های محافظ آن حالت ارتجاعی داشته و در هنگام برخورد افراد با آن، سبب آسیب دیدن آنها نمی‌شوند.

انواع نرده استیل کابلی از نظر کاربرد

نرده‌های کابلی بر اساس مکان مورد استفاده آنها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

نرده کابلی پله

این نرده کابلی روی کف راه‌پله و یا دیواره کناره آن نصب می‌شوند. ارتفاع این نرده 90 سانتی‌متر و فاصله بین سیم و کابل‌ها 11 سانتی‌متر می‌باشد. جنس نرده کابلی می‌تواند هم از استیل باشد و هم در هماهنگی با دکوراسیون داخلی از جنس چوب ساخته شود. به طور معمول پایه‌های نرده کابلی راه پله از پروفیل‌های آهن و استیل ضد زنگ ساخته می‌شود.

نرده کابلی تراس

نرده کابلی تراس امکان استفاده از منظره روبروی ساختمان را فراهم می‌کند و مانند نرده‌های استیل و چوبی، جلوی دید را نمی‌گیرد. تعداد کابل‌های محافظ بین پایه‌های نرده همچنین ارتفاع نرده کابلی تراس از نرده کابلی راه پله بیشتر می‌باشد.

نرده کابلی بالکن

نرده کابلی بالکن برای ایمن‌سازی بالکن از خطر سقوط استفاده می‌شود. این نرده‌ها به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، نمای ساختمان را نیز زیبا می‌کنند. ارتفاع این نرده‌ها بین 110 تا 140 سانتی‌متر می‌باشد تا هرگونه خطر ناشی از سقوط را به صفر برساند. گاهی از قطعات چوبی روی نرده و از گاردهای شیشه‌ای در پشت نرده‌ها برای افزایش زیبایی ظاهری استفاده می‌شود.

انواع نرده کابلی از نظر جنس

نرده‌های کابلی از متریال‌های متفاوتی ساخته شدند که هرکدام برای شرایط و منطقه خاصی مناسب هستند. انواع نرده کابلی از نظر جنس به شرح زیر می‌باشند:

نرده کابلی آهنی

این نرده‌ها در ویلاهای مدرن کاربرد فراوانی دارد. نرده کابلی آهنی از پروفیل‌های آهنی در دو اندازه مختلف 60*30 و 40*40 میلی‌متر همراه با کابل‌هایی از جنس فولاد گالوانیزه به قطر 5 و 8 میلی‌متر ساخته شده است. این نرده با رنگ الکترواستاتیک مشکی مقاومت خوبی در برابر پوسیدگی دارد.

نرده کابلی استیل

آهن در مناطق مرطوب گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود به همین دلیل در این مناطق جنس استیل جایگزین آن می‌شود. نرده کابلی استیل از پروفیل‌های استیل 304 در اندازه‌های 40*40 میلی‌متر و کابل‌های استیل در قطر 5 و 10 میلی‌متر ساخته شده است. این جنس از کابل‌های استیل علاوه بر زیبایی ظاهری از مقاومت خوبی در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ‌زدگی برخوردار هستند.

نرده کابلی ترکیبی (چوب و آهن)

این مدل تنوع زیادی دارد و بیشتر برای ساختمان‌های لوکس و اشرافی استفاده می‌شود. پایه‌های اصلی از لوله یا تسمه آهنی می‌باشد که با رنگ مشکی پوشش داده شده و کابل‌ها از جنس فولاد گالوانیزه می‌باشند. این نرده‌های کابلی به صورت چهارگوش یا گرد و در رنگ‌هایی از چوب درختان گردو، راش و توسکا ساخته می‌شوند.

نرده کابلی عمودی (پرده‌ای)

این نرده کابلی رشته کابل‌های عمودی هستند که از کف راه‌پله تا سقف نصب می‌شوند. نرده کابل عمودی برای هر راه‌پله‌ای به خصوص پله‌های معلق قابل اجراست. برای نصب این نرده‌ها از دو نوع اتصال استفاده می‌شود که این اتصالات یا در کنار کف پله‌ها نصب می‌شوند و یا از روی کف پله نصب شده و سیم و کابل‌ها را در جای خود محکم نگه می‌دارند.

جهت استعلام قیمت به روز و خرید محصول با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
لوازم پله استخری

لوازم پله استخری

وجود پله برای استخر‌ها ابزاری ضروری می‌باشد. لوازم پله استخری برای راحتی در ورود و خروج شناگران طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از پله‌های استخری به تولید رسیده‌اند که از نظر ...
ادامه مطلب
لوازم نمای اسپایدر

لوازم نمای اسپایدر

نمای اسپایدر به نماهای شیشه‌ای ساختمان‌ها می‌گویند که به صورت خود ایستا نصب شده‌اند. این شیشه‌ها به وسیله اتصالات نقطه‌ای به سازه اصلی ساختمان اتصال پیدا می‌کنند. لوازم نمای اسپایدر ...