تسمه و چهار پهلو استیل

تسمه و چهار پهلو استیل

برای ساخت تسمه و چهار پهلو استیل از گریدهای مختلف فولاد ضدزنگ مانند 201، 304، 316 و 430 استفاده می‌شود که در دو نوع مات و براق موجود است. این تسمه و چهار پهلو در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، وسایل برقی آشپزخانه، تریلرها، قطعات هواپیما، ریل و … کاربرد دارد.

تسمه استیل چیست؟

از تسمه استیل (Stainless steel flat bars) در صنایع فلزی، قطعه‌سازی، تقویت ستون‌ها، تیرها، اتصال اعضا به یکدیگر و … استفاده می‌گردد و به دلیل وجود عنصر کروم، در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این تسمه با استفاده از روش نورد گرم و سرد تولید می‌شود.

از ویژگی های تسمه استیل مات و براق می‌توان به قابلیت بازیافت، نگهداری آسان، مقاومت در برابر حرارت و ضربه اشاره کرد.

انواع تسمه استیل

تسمه و چهار پهلو استیل

بر اساس استفاده از گریدهای مختلف در ساخت تسمه استیل، این محصول به انواع مختلفی دسته بندی می‌شود:

تسمه استیل 304

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین تسمه‌‌های استیل، تسمه استیل 304 است. مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و جوشکاری آن راحت است.

تسمه استیل 316

گرید استیل 316 به دلیل وجود عنصر مولیبدن در ترکیبات خود از خوردگی بالایی در برابر محیط‌های کلریدی و اسیدی برخوردار است.

تسمه استیل 420

تسمه استیل 420 در برابر آب شیرین، نفت خام، بخار، اسید، باز و بنزین مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این تسمه استیل در مقایسه با گرید 410 و 416 از استحکام و سختی بالاتری برخوردار است.

چهار پهلو استیل چیست؟

به مقاطع چهار ضلعی توپر که از فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند تسمه و چهار پهلو استیل گفته می‌شود که مقطعی مربعی شکل دارند. وجود عنصر کروم در ترکیبات فولاد زنگ نزن و تشکیل اکسید کروم بر روی سطح، از آن در برابر خوردگی محافظت می‌کند. این محصول با طول 6 متر و در ابعاد 4 تا 100 میلی‌متر به بازار عرضه می‌شود و پرفروش‌ترین ابعاد آن شامل چهار پهلو 20×20 و چهار پهلو 30×30 است.

چهار پهلو استیل از سختی و شکل‌پذیری بالایی برخوردار است و در دماهای پایین و بالا رفتار مکانیکی خوبی از خود نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به تمیز کردن آسان، مقاومت در برابر آتش و قابلیت بازیافت اشاره نمود.

انواع چهار پهلو استیل

چهار پهلو استیل بر اساس ساختار، جنس و روش تولید به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند:

چهار پهلو نوردی سرد

در روش نورد سرد شمش‌های فولادی وارد کوره نمی‌شوند و فقط توسط غلتک‌‌های نورد به اندازه استاندارد می‌رسند. کیفیت محصول به دست آمده از نورد گرم بیشتر است.

چهار پهلو نوردی گرم

در این روش شمش‌های فولادی وارد کوره می‌شوند و پس از رسیدن آن‌ها به دمای کافی، از سطح مقطع‌‌های استاندارد و نورد عبور می‌کنند و به ضخامت مورد نظر می‌رسند. در مرحله بعدی با انجام عملیات‌های کششی و دمایی چهار پهلوها با مشخصات مورد نظر تولید می‌شود.

چهار پهلو ترانسی

برای تولید چهار پهلو ترانسی ابتدا شمش‌های فولادی داخل کوره‌های مخصوص قرار داده شده و از طریق ریخته‌گری ذوب می‌شوند. در مرحله بعدی این شمش‌ها در طول‌های مورد نظر برش خورده و تحت فرآیند نورد قرار می‌گیرند.

چهار پهلو فابریک

برای تولید چهار پهلو فابریک از شمش فابریک یعنی بدون ناخالصی استفاده می‌کنند. بنابراین این چهارپهلو استیل از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار است.

راهنمای خرید تسمه و چهار پهلو استیل

جهت استعلام قیمت به روز و خرید محصول با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
تسمه استیل

تسمه استیل

تسمه استیل (Stainless steel flat bars) در صنایع قطعه سازی و فلزی کاربرد گسترده‌ای دارد و همانطور که از نامش مشخص است در برابر خوردگی و چقرمگی مقاوم می‌باشد. همین ...
ادامه مطلب
پروفیل استیل

پروفیل استیل

پروفیل استیل دکوراتیو یکی از پرکاربردترین محصولات بازار لوله و پروفیل است. به دلیل مقاومت بی نظیرش در برابر خوردگی و همچنین ظاهر زیبا و چشم نوازی که دارد، پروفیل ...