پروفیل استیل

پروفیل استیل

پروفیل استیل دکوراتیو یکی از پرکاربردترین محصولات بازار لوله و پروفیل است. به دلیل مقاومت بی نظیرش در برابر خوردگی و همچنین ظاهر زیبا و چشم نوازی که دارد، پروفیل استیل استفاده گسترده‌ای در صنایع ساختمانی به خصوص دکوراسیون و لوازم خانه و آشپزخانه پیدا کرده است.

پروفیل استیل چیست؟

پروفیل استیل محصولی از جنس استیل است که سطح مقطع مستطیلی توخالی یا مربعی توخالی دارد و در ساخت درب و پنجره، صندلی و میز و عسلی استفاده می‌شود. همچنین بر حسب ضخامت و ابعاد کاربردهای متفاوتی دارد. در واقع پروفیل، مقطعی است که در طول معین به یک شکل است که با توجه به استحکام آن کاربرد بسیاری در صنایع دارد.

ابعاد پروفیل استیل

پروفیل استیل میتواند در ابعاد و اندازه‌های متفاوت در سطح مقطع تولید و مورد استفاده قرار بگیرد. ابعاد سطح مقطع پروفیل استیل از 10*10 میلیمتر تا 100*100 میلیمتر می‌تواند متغیر باشد. همچنین ضخامت پروفیل با توجه به نیاز مشتریان می‌تواند از 0.5 میلیمتر تا 2.5 و 3 میلیمتر ارائه شود. بدیهی است که هرچه ضخامت کمتر باشد پروفیل استیل سبک‌تر و ارزان‌تر است.

گریدهای مختلف پروفیل استیل

گریدهای مختلف پروفیل استیل

پروفیل استیل به صورت زیر گریدبندی می‌شود:

پروفیل استیل گرید 201

این پروفیل به علت دارا بودن خاصیت ضد زنگی بسیار محبوب است و در ضخامتهای 1 و 2 میلی متری تولید میشود. ولی باید گفت این نوع پروفیل استیل به علت مقاومت پایین به رطوبت، جزء پروفیل‌های استیل ضعیف‌تر  و ارزان‌تر محسوب میشود و خوردگی بیشتری دارد که اکثراً در مناطق خشک کاربرد دارد. تشخیص این آلیاژ از نوع 304 و 316 از نظر ظاهری کار پیچیده ای نیست. به دلیل ظاهر تیره میتوان آن را به راحتی تشخیص داد.

پروفیل استیل گرید 304

این نوع پروفیل بیشترین کاربرد را در صنایع ساختمانی و دکوراسیون و همچنین صنایع لبنی و فراورده‌های صنایع غذایی دارد. این نوع استیل به علت نداشتن خاصیت مغناطیسی جذب آهنربا نمی‌شود و اصطلاحاً به آن استیل نگیر می‌گویند. گرید 304 به دلیل فرم دهی بالا و قابلیت جوش پذیری بسیار بالا جز پرکاربردترین گریدهای استیل است که خیال مشتریان را از نظر مقاومت در برابر رطوبت راحت می‌کند.

از جمله کاربرد قوطی استیل 304 به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

مخازن تحت فشار، آشپزخانه‌های تجاری، صنایع داروسازی و تولید مواد شیمیایی، ابزار جراحی پزشکی و دستگاه‌هایی که با مواد درجه شوری بالا سرو کار دارند.

پروفیل استیل گرید 316

اصلی‌ترین تفاوت آلیاژ 316 و 304 در درصد مولیبدن به کار رفته در آن می‌باشد. که گرید 316 حدود 2 الی 3 درصد بیشتر داشته که مقاومت آن را دربرابر کلریدها و حلال های صنعتی افزایش می‌دهد. بنابراین گرید 316 در مواردی که خوردگی صنعتی وجود داشته باشد کاربرد فراوان دارد و در صنایع ساختمانی نسبت به استیل 304 از محبوبیت کمتری برخوردار است.

روش تولید پروفیل استیل صنعتی

_ روش مستقیم: ورق استیل از بین قالب‌های که در بالا و پایین ورق قرار دارند عبور کرده و تحت فشار بالای که قرار می‌گیرد شکل گرفته و سپس لبه‌های آن جوش میخورد. پس از انجام این عملیات پروفیل‌ها خنک شده و توسط دستگاه‌های برش دهنده به طول 6 متر بریده می‌شوند. تولید پروفیل به این روش انحنایی سطح پروفیل را کاهش داده و دقت ابعادی بالایی را نیز به همراه دارد.

_ روش غیر مستقیم: ورق استیل به شیوه‌های شکل‌دهی مرکزی لبه‌ای یا معمولی هدایت شده تا به وسیله شعاع لیزری تبدیل به پروفیل استیل شوند.

تنوع پروفیل‌های تولیدی به این روش بالا بوده، اما در خصوص مقاومت آن‌ها در صورتی که استحکام در پروژه از اهمیت بالایی برخوردار باشد باید پروفیل‌ها تحت آزمایش قرار گیرند.

خواص مکانیکی

مقاومت کششی: بین ۵۳۰ تا ۷۵۰ مگاپاسکال

نقطه‌ تسلیم: بین ۲۳۰ تا ۲۴۰ مگاپاسکال

کاربردهای پروفیل استیل

– در سازه‌های صنعتی و تزیینی کاربرد فراوانی دارد.

– پروفیل مربع و مستطیل به عنوان نرده فلزی راه پله‌ها و همچنین برای استفاده در ساخت درب و پنجره

– از قوطی‌های استیل در صنایع لبنی، تولید لوازم خانگی و همچنین صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بسیار استفاده می‌شود.

قیمت پروفیل استیل 

قیمت پروفیل به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد ارتباط دارد. جنس پروفیل مهمترین عامل در تعیین قیمت پروفیل می‌باشد و استیل 201، استیل 304 و استیل 316 به ترتیب ارزان‌تر هستند.

عامل دیگری که در تعیین قیمت تأثیر قابل توجهی دارد، ضخامت پروفیل می‌باشد. ضخامت‌های روتین در بازار استیل کشور به دلیل عرضه بیشتر از قیمت مناسب‌تری برخوردارند و ضخامت‌های خاص به دلیل عدم موجودی زیاد و عدم محبوبیت و خواب بیشتر سرمایه قیمت بیشتری دارند.

در مورد ابعاد پروفیل نیز می‌توان گفت پروفیل‌های مربعی از پروفیل‌های مستطیلی ارزان‌تر هستند.

 

برای محاسبه وزن پروفیل استیل به صفحه محاسبه‌گر وزن پروفیل مراجعه کنید. 

 

راهنمای خرید پروفیل استیل

جهت تأمین انواع مقاطع استیل، از جمله پروفیل استیل می‌توانید با کارشناسان شرکت وستا سازه مشاوره کنید. جهت استعلام قیمت و خرید محصول با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
تسمه استیل

تسمه استیل

تسمه استیل (Stainless steel flat bars) در صنایع قطعه سازی و فلزی کاربرد گسترده‌ای دارد و همانطور که از نامش مشخص است در برابر خوردگی و چقرمگی مقاوم می‌باشد. همین ...