ورق آلومینیوم آجدار

ورق آلومینیوم آجدار

ورق آلومینیوم آجدار، نوعی ورق آلومینیوم است که دارای سطحی برجسته و شیاردار می‌باشد. این ورق‌ها به دلیل خواص و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، در طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ورق در وزن و ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

ورق آلومینیوم آجدار چیست؟

این ورق با ظاهری برجسته و آجدار معمولا از آلیاژ 3105 و 1050 تولید می‌شود. این آلیاژها دارای مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و شکل پذیری بالایی هستند. ضخامت این ورق آلومینیوم معمولاً بین 0.5 تا 3 میلی متر است. آج‌ها مانع از لغزش بر روی سطح ورق می‌شوند و اصطکاک آن را افزایش می‌دهند. از ورق آلومینیوم آجدار در  طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود.

ورق های آلومینیوم آجدار بر اساس شکل آج به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

ورق آجدار چکر: این نوع ورق دارای آج هایی کوچک و موازی با یکدیگر است که معمولاً در دسته‌های 5 تایی قرار دارند. این دسته‌ها به صورت مورب در سطح ورق دیده می‌شوند.

ورق آجدار الماسی: آج‌های این نوع ورق مانند الماس هستند. این آج‌ها به صورت تکی و مورب در سطح ورق قرار دارند و جهت هر آج با آج بعدی متفاوت است.

مشخصات

نقطه ذوب این ورق پایین است به همین دلیل برای ذوب آن به هزینه و انرژی کمتری نیاز است. ورق آلومینیوم آجدار سبک و بادوام است و در برابر خوردگی مقاومت می‌کند. این محصول در ابعاد و ضخامت‌های مختلف 3 تا 10 میلی متر و به صورت رول شده به بازار عرضه می‌شود. استانداردهای بین المللی مانند ASTM B 209M و BS 1470i را در تولید این ورق به کار می‌برند.

کاربرد ورق آلومینیومی آجدار

ورق آلومینیومی آجدار کاربرد گسترده و متنوعی در صنایع دارد. از این ورق در ساخت آسانسور، پله برقی و دکوراسیون داخلی استفاده می‌کنند. آج‌های موجود بر روی این ورق با ایجاد اصطکاک شرایط ایمن‌تری برای عبور و مرور فراهم می‌کنند.

همچنین ورق آجدار جهت کف سازی محیط‌های کارخانه‌ای و نانوایی‌ها کاربرد دارد. و در مکان‌هایی که رعایت بهداشت و مقاومت به خوردگی اهمیت دارد استفاده از ورق‌های آلومینیومی آجدار در الویت است. از دیگر کاربردهای این ورق می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تولید برق
  • کاغذسازی
  • پردازش مواد زاید هسته‌ای
  • ارخانه‌های مواد شیمیایی و پتروشیمی
  • تاسیسات نفتی و گازی
  • استخراج در سواحل
  • استخراج معادن
  • پانل‌های کفپوش و عمودی در اتوبوس‌ها
  • ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل و نقل

تفاوت ورق آجدار آلومینیوم با پرسی

در جدول زیر، خلاصه ای از تفاوت های بین ورق آجدار آلومینیوم و ورق آلومینیوم پرسی ارائه شده است:

ویژگی ورق آجدار آلومینیوم ورق آلومینیوم پرسی
روش تولید نورد نورد و پرس
وزن بیشتر کمتر
ظاهر طرح برجسته یکپارچه طرح برجسته غیر یکپارچه
کاربرد استحکام و دوام بالا استحکام و دوام کمتر

 

برای محاسبه وزن ورق آلومینیوم آجدار به صفحه محاسبه‌گر وزن ورق مراجعه کنید.

 

قیمت ورق آلومینیوم آجدار

قیمت ورق آلومینیوم آجدار به عوامل مختلفی مانند ضخامت، ابعاد، نوع آلیاژ، کارخانه تولید کننده و نوع برش آن بستگی دارد. شما می‌توانید این ورق را با قیمتی مناسب از شرکت وستا سازه تهیه نمایید. جهت استعلام قیمت به روز و خرید این محصول با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

 

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
نبشی آلومینیوم

نبشی آلومینیوم

نبشی نوعی پروفیل فلزی و غیرفلزی است که از آن در سازه‌های ساختمانی استفاده می‌کنند. همانطور که از نام نبشی آلومینیومی پیداست جنس آن از آلومینیوم می‌باشد و یکی از ...
ادامه مطلب
قوطی آلومینیوم

قوطی آلومینیوم

قوطی آلومینیوم یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع و ساختمان سازی است که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر انواع پروفیل‌ها می‌باشد. این پروفیل‌ها سبک وزن هستند و مقاومت بالایی ...
ادامه مطلب
میلگرد آلومینیوم

میلگرد آلومینیوم

آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات در جهان است که به دلیل خواص مکانیکی، شیمیایی و فیزیکی منحصر به فرد خود، در صنایع گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از محصولات ...