گل میخ عرشه فولادی

گل میخ عرشه فولادی

چندین سال است که ورق عرشه فولادی به یکی از گزینه‌های مناسب برای ساخت سقف سازها تبدیل شده است. زیرا نصب آن آسان است و در برابر آتش سوزی و شرایط آب و هوایی، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این ورق فولادی به شکل ذوزنقه است و دارای برجستگی و فرورفتگی می‌باشد تا بتن‌ها و ورق با هم درگیر شوند. این ورق‌ها توسط پایه‌ای به نام گل میخ عرشه فولادی ثابت می‌مانند. برای اینکه گل میخ بهتر بتواند نقش خود را ایفا کند بر روی ورق گالوانیزه و روی بال جوش داده می شود.

گل میخ عرشه فولادی چیست؟

گل میخ علاوه بر اتصال عرشه فولادی به دیگر اجزا، وظیفه انتقال نیروی برشی بین فولاد و بتن را نیز برعهده دارد. نام دیگر گل میخ عرشه فولادی، پایه برش گیر است. ارتفاع گل میخ به شکل ورق فولادی بستگی دارد و قطر آن حداکثر 20 میلی‌متر است.

این محصول بر اساس استاندارد DIN EN ISO 13918 ساخته می‌شوند. گل میخ باید بر اساس اصول مشخص شده جوشکاری می‌گردد و دستگاه توصیه شده برای جوش آن‌، مدل Stud Welding می‌باشد. گل‌میخ‌‌ها کاربرد گسترده‌ای در دیوارهای دارای برش، صنعت پل‌سازی و سقف‌های عرشه فولادی دارند.

روش تولید

این محصول با دو روش فورج سرد و گرم تولید می‌شود، اما روش فورج سرد در مقایسه با فورج گرم، بهتر و استانداردتر است. زیرا در این روش از تجهیزات اتوماتیک و مخصوص استفاده می‌کنند. در فورج سرد، دانسیته، استحکام تسلیم و استحکام کششی و سختی محصول افزایش می‌یابد و و لایه‌های داخلی فولاد یکنواخت می‌شوند.

روش فورج گرم غیر اصولی است و استاندارد بالایی ندارد. زیرا در آن از میلگردهایی استفاده می‌شود که برای شکل‌پذیری حرارت می‌بینند، به همین دلیل از جوش‌پذیری خوبی برخوردار نیستند و به صورت یکنواخت تولید نمی‌شوند.

مزایای گل میخ

– سرعت نصب بالا

– به آماده سازی نیاز ندارد.

– کیفیت جوش بالا بدون نیاز به الکترود
– انتقال نیرو به تمام جهات

– جوش این محصول یکپارچه و یکنواخت است.

– جوش گل میخ به دو صورت قابل اجرا است: از روی بال تیر سازه‌ای، از روی ورق گالوانیزه

قیمت گل میخ عرشه فولادی

یکی از جدیدترین و مقرون به صرفه‌ترین اتصالات فولادی، گل میخ است و در صنایع بسیاری کاربرد دارد. قیمت این محصول به قطر، اندازه جنس و ضخامت آن بستگی دارد. معمولا قطر گل میخ استاندارد است اما در صورت نیاز قابل تغییر می‌باشد.

نکات مهم هنگام استفاده از گل میخ

– از خشک بودن ورق، گل میخ و سایر اجزا قبل از جوشکاری مطمعن شوید.

–  با استفاده از دستگاه Stud welder جوشکاری انجام دهید.

– در هنگام عملیات دستگاه جوش باید ثابت باشد.

– قطعات جوشکاری را بعد از نصب هر 10000 گل میخ تعویض کنید.

–  اگر جوش بر روی ورق گالوانیزه انجام می‌شود از شعله‌پوش دنده درشت و اگر روی بال تیر سازه‌ای اجرا می‌شود باید شعله‌پوش دنده ریز استفاده کنید.

– پس از انجام جوشکاری، شعله‌پوش‌ها را از سازه جدا کنید.

از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان وستاسازه جهت خرید و استعلام قیمت محصول در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن ...
ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...