میلگرد ترانس و پولیش

میلگرد ترانس و پولیش

میلگرد ترانس و پولیش یکی از پرکاربردترین انواع میلگرد فولادی و آهنی در صنایع مختلف محسوب می‌شود. این میلگرد حاصل فرایند نورد گرم می‌باشد که سطح آن با پولیش کردن سفید، براق و تا حدودی آینه‌ای شده است. میلگرد دو پولیش با میلگرد تک پولیش کمی تفاوت‌ دارد و ظاهرش درخشان‌تر است.

میلگرد پولیش چیست؟

میلگرد پولیش شده، همان میلگرد آهنی یا فولادی سیاه است که تحت عملیات ماشینکاری قرار گرفته و سطح آن سفید و براق شده است. یکی از دلایل پولیش کردن میلگرد سیاه، افزایش دقت سایز میلگرد می باشد. به طوری که در میلگرد پولیش شده تلورانس قطر میلگرد کمتر از 0.1 میلیمتر می باشد. از میلگرد پولیش براق و درخشان هرکجا که به یک فلز مستحکم و آینه‌ای نیاز باشد مانند ساخت قطعات خودرو، سازه‌های معماری و مکان‌های خاص استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این میلگرد با توجه به اینکه از جنس فولاد است، نشکن بود آن است.

به طور معمول برای تولید این میلگرد از آهن یا فولاد St37 و فولاد ck45 بهره می‌برند که به نام میلگرد بلبرینگ خور نیز شهرت دارد. اما فولادهای دیگر نظیر فولاد Mo40 یا همان 7225 نیز قابلیت پولیش دارند که به صورت سفارش توسط شرکت وستا سازه انجام می‌پذیرد. باید توجه داشت که این میلگرد علیرغم اینکه شباهت ظاهری با میلگرد استیل دارد اما در برابر خوردگی مقاوم نیست و به همین دلیل در زمان حمل و نقل روی آن را با پلاستیک می‌پوشانند.

تفاوت میلگرد دو پولیش و تک پولیش

میلگرد تک پولیش یا ترانس همان طور که از اسم آن مشخص است یک مرحله پولیش کاری شده است و میلگرد دوپولیش یعنی دو مرحله پولیش کاری روی میلگرد انجام شده است. در میلگرد دوپولیش دقت سایز بیشتر از میلگرد تک پولیش است و تلورانس آن کمتر 0.05 میلیمتر می باشد.

میلگردهای دو پولیش در مقایسه با تک پولیش ظاهری آینه‌ای‌تر و براق‌تر دارند. سطح دوپولیش در ابتدا ناصاف است که با انجام عملیات مختلف به یک میلگرد زیبا و صاف تبدیل می‌شود.

روش تولید میلگرد اولیه کاملا مشابه یکدیگر است و از فرایند نورد گرم به دست می‌آیند. در واقع میلگرد پولیش شده از همان میلگرد ساده (میلگرد سیاه) فولادی تولید می‌شود و تنها یک عملیات سرد بر روی آن انجام خواهد گرفت. همچنین از هر دو در ساختمان سازی و معماری و … استفاده می‌شود.

کاربردها

در هر مکانی که به میلگردهای زیبا و براق نیاز باشد مانند ساختمان‌سازی، ساخت وسایل نقلیه موتوری و ماشینی و معماری از میلگرد ترانس دو پولیش استفاده می‌کنند.

 

برای محاسبه وزن میلگرد ترانس دو پولیش به صفحه محاسبه‌گر وزن میلگرد مراجعه کنید.

 

قیمت میلگرد ترانس دو پولیش

عوامل مختلفی همچون نوسانات ارز، مواد خام اولیه و … بر روی قیمت میلگرد ترانس دو پولیش تاثیرگذارند. شما می‌توانید برای استعلام قیمت این محصول با کارشناسان ما در شرکت وستا سازه از طریق شماره‌های زیر در تماس باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن ...
ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...