لوله آب

لوله آب

لوله‌هایی که به عنوان لوله آب از آنها استفاده می‌شود به طور معمول از جنس فولاد گالوانیزه شده هستند تا در برابر رطوبت مقاومت کنند و عمر مفید آنها افزایش یابد. لوله آهنی آب از ورق نورد گرم و با روش درزجوش تولید می‌شود. در فرایند تولید این لوله، قسمت خارجی درز، ابتدا جوشکاری و سمباده‌زنی می‌شود، سپس با روش هیدرواستاتیک تست شده تا از عدم نشتی آن اطمینان حاصل شود و در نهایت با روش گرم گالوانیزه می‌شود.

معرفی لوله آهنی آب

از لوله‌های آهنی برای انتقال آب و انواع مایعات استفاده می‌شود. این لوله‌های آهنی درصد کربن بالایی دارند و همانطور که اشاره شد برای افزایش مقاومت آنها در برابر اکسید شدن و رطوبت، سطح بیرونی آن با یک لایه روی (Zn) ذوب شده روکش می‌شود که اصطلاحاً به آن گالوانیزه می‌گویند. به این ترتیب عمر مفید این لوله‌ها حداقل بین 25 تا 30 سال تخمین زده می‌شود. ناگفته نماند که از این لوله‌ها هم برای انتقال آب و مایعات استفاده می‌شود و هم برای ساخت سازه‌های سبکی مانند اسکلت گلخانه، پایه فنس و… .

معایب و مزایای لوله‌های آهن گالوانیزه

از مزایای لوله‌های گالوانیزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– خصوصیات مکانیکی خوب و قابل توجهی دارد، از جمله استحکام کششی خوب، چقرمگی و تنش تسلیم بالا.

– تحمل فشار و دمای بالایی دارد.

– در برابر آتش‌سوزی مقاوم هستند.

– قیمت لوله و اتصالات گالوانیزه نسبت به لوله‌های فولادی مقرون به صرفه‌تر است.

– در تغییرات دمایی، افزایش یا کاهش طول کمی پیدا می‌کنند به این معنی که ضریب انبساط طولی کمی دارند.

لوله‌های آهنی گالوانیزه دارای معایبی نیز هستند، از جمله:

– در دیواره داخلی این لوله‌ها در دراز مدت رسوب تشکیل شده بنابراین فشار آب خروجی از آن کاهش می‌یابد.

– شکل‌پذیری بالایی ندارند.

– وزن بسیار بالایی دارند.

– فرایند نصب پیچیده‌ای دارند.

عوامل مؤثر بر قیمت لوله آهنی آب

– هزینه مواد اولیه: مهمترین ماده سازنده این لوله‌ها، آهن می‌باشد، بنابراین قیمت روز آهن تأثیر زیادی بر هزینه تمام شده لوله‌های آهنی آب می‌گذارد. پس از آهن، سایر مواد و آلیاژهایی که برای مقاوم‌سازی و ساخت نهایی لوله استفاده می‌شوند، هزینه کلی مواد اولیه را تعیین می‌کنند.

– هزینه حمل و نقل: مورد بعدی در تعیین قیمت نهایی لوله‌ها، هزینه حمل و نقل مواد اولیه و سپس هزینه حمل لوله‌ها به مقصد است.

– هزینه انرژی: همانطور که حامل‌های انرژی بر قیمت تمام محصولات تولید شده تأثیرگذار هستند، بر قیمت لوله‌های آهنی نیز مؤثر می‌باشند.

– فناوری‌های تولید لوله آهنی: هر لوله برای کاربرد خاص و با روش خاصی به تولید می‌رسد. فناوری که برای تولید لوله‌های آهنی به کار می‌رود نیز بر قیمت آنها اثرگذار است.

 

برای محاسبه وزن لوله آهنی به صفحه محاسبه‌گر وزن لوله مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید لوله آهنی آب

شما می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های زیر نسبت به خرید یا استعلام قیمت محصول مورد نظر خود از وبسایت وستاسازه اقدام نمایید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن ...
ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...