لوازم پله استخری

لوازم پله استخری

وجود پله برای استخر‌ها ابزاری ضروری می‌باشد. لوازم پله استخری برای راحتی در ورود و خروج شناگران طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از پله‌های استخری به تولید رسیده‌اند که از نظر مواد سازنده، شکل و اندازه و نوع نصب به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت تعداد پله‌های استخری بین 2 تا 6 پله بر اساس عمق استخر و در دو جنس کف استیل و کف پلاستیک تولید می‌شود.

انواع پله‌های استخری بر اساس مواد سازنده:

پله‌های استخری بر اساس متریال سازنده آنها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

پله‌های استخری کف فلزی

جنس کف پله‌ها در این مدل، از آلومینیوم و یا استیل ساخته شده است. در بیشتر موارد از استیل ضد زنگ استفاده می‌شود. این پله‌ها بسیار قوی و مستحکم هستند و تحمل وزن شناگران را دارند. این پله‌ها در هر شرایط آب و هوایی به خصوص آب و هوای مرطوب و شرجی سازگار هستند و در اثر مرور زمان دچار زنگ‌زدگی یا خوردگی نمی‌شوند، همچنین تمیز کردن این جنس از پله‌های استخری کار ساده‌ای می‌باشد.

پله‌های استخری کف پلاستیکی

جنس کف پله این مدل از پلاستیک و عمدتاً پلی پروپیلن می‌باشد. این مدل پله استخری نسبت به کف استیل قیمت پایین‌تر، وزن سبک‌تر و قابلیت جابجایی راحتتر دارد. این پله‌ها نیز در برابر آب و رطوبت مقاومت هستند و تمیز کردن آنها کار ساده‌ای است.

انواع پله‌های استخری بر اساس شکل و اندازه

این پله‌ها در دو شکل و اندازه مختلف می‌باشند:

پله‌های استخری معمولی

دارای شکل مستطیلی و مربعی هستند و به صورت عمودی بر روی دیوار استخر نصب می‌شوند. پله‌های معمولی برای استخرهای کوچک و متوسط مناسب هستند.

پله‌های استخری تفریحی

این نوع پله‌ها دارای شکل و ساختار خاصی هستند که برای استخرهای بزرگ و تفریحی مناسب است. این پله‌ها به صورت افقی در آب قرار می‌گیرند و شامل انواع مختلفی از پله‌های تفریحی مانند مدل منحنی، مدل موج‌شکن، مدل چند تکه و … هستند.

انواع پله‌های استخری بر اساس نحوه نصب

پله‌های استخری بر اساس نوع نصب آنها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

پله‌های استخری توکار

این نوع پله‌ها به صورت دائمی در دیوار استخر نصب می‌شوند و قابلیت جابجایی و حرکت ندارند. پله‌های توکار برای استخرهای ثابت و دائمی مناسب هستند.

پله‌های استخری بیرونی

این نوع پله‌ها به صورت جداگانه و با اتصالات مختلف به دیواره و کناره استخر نصب می‌شوند. بنابراین در صورت نیاز می‌توان محل قرارگیری آنها را جابجا کرد.

انواع لوازم پله استخری

لوازم جانبی و متعلقات دیگری برای استخرها نیز وجود دارد که به شناگران کمک می‌کنند تا بهتر و راحت‌تر از استخر استفاده کنند. برخی از انواع لوازم پله استخری عبارتند از:

– ریل و دستگیره استخری: ریل و دستگیره استخری به شناگران کمک می‌کند تا به راحتی و با استفاده از دستان خود، به سمت پله‌های استخر حرکت کنند. این لوازم معمولاً در قسمت‌هایی از دیوار استخر نصب می‌شود که پله‌های استخری در آن قرار دارند.

– آبنمای استخری: آبنمای استخری به طور معمول از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود و سبب خنک شدن هوای منطقه مجاور استخر، افزایش فیلتراسیون و جلوگیری از تجمع جلبک‌ها در آب و گردش آب استخر می‌شود.

– کفپوش استخری: کفپوش به شناگران کمک می‌کند تا به راحتی و با استفاده از پای خود، به سمت پله‌های استخر حرکت کنند. کفپوش‌ها را هم در کف استخر و هم بیرون استخر قرار می‌دهند تا از لیز خوردن شناگران جلوگیری کند.

فاکتورهای مهم در خرید لوازم پله استخری

برای خرید لوازم نردبان استخر بهتر است به بودجه در دسترس و محیطی که در آن استخر قرار دارد، توجه کنیم. در استخرهای سرپوشیده می‌توان از پله‌هایی با کف پلاستیک استفاده کرد تا هزینه را کاهش داد اما در استخرهای روباز بهتر است از پله‌های کف استیل استفاده کنیم که عمر و دوام بهتری دارند. در استخرهایی با عمق زیاد حتماً باید از نردبان‌هایی با پله بیشتر استفاده کرد.

نکته دوم در تهیه لوازم پله استخری توجه به قلیایی و اسیدی بودن آب استخرهاست. در محیط‌هایی که آب استخر قلیایی یا اسیدی است باید از استیل گرید 304 یا 316 استفاده کرد. به طور معمول از استیل 304 در پله‌های استخری استفاده می‌شود چرا که استیل 316 دارای نیکل بالاتر و قیمت بالاتر می‌باشد.

استفاده از استیل در لوازم پله استخری چند مزیت دارد:

– استیل ضد زنگ در مجاورت مداوم با آب دچار زنگ زدگی نمی‌شود.

– زیبایی خاصی دارد و تمیز کردن آن کار راحتی است.

– خش‌پذیری و آسیب‌دیدگی پایینی دارد.

جهت استعلام قیمت به روز و خرید محصول با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
لوازم نمای اسپایدر

لوازم نمای اسپایدر

نمای اسپایدر به نماهای شیشه‌ای ساختمان‌ها می‌گویند که به صورت خود ایستا نصب شده‌اند. این شیشه‌ها به وسیله اتصالات نقطه‌ای به سازه اصلی ساختمان اتصال پیدا می‌کنند. لوازم نمای اسپایدر ...
ادامه مطلب
لوازم حفاظ بالکن

لوازم حفاظ بالکن

در آپارتمان‌های امروزی که واحدها از داشتن حیاط محروم هستند، بالکن فضایی ایجاد می‌کند تا ساکنان ساختمان از فضای بیرون از خانه استفاده کنند و از نور خورشید بهره ببرند. ...