لوازم نمای اسپایدر

لوازم نمای اسپایدر

نمای اسپایدر به نماهای شیشه‌ای ساختمان‌ها می‌گویند که به صورت خود ایستا نصب شده‌اند. این شیشه‌ها به وسیله اتصالات نقطه‌ای به سازه اصلی ساختمان اتصال پیدا می‌کنند. لوازم نمای اسپایدر شامل یراق آلاتی است که عموماً از جنس استیل هستند و برای نصب و نگهداری از نمای اسپایدر استفاده می‌شوند. این لوازم شامل پایه‌ها، پیچ‌ها، دسته‌ها و قطعات دیگری هستند که برای نصب و تعویض نمای اسپایدر مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف استفاده از لوازم نمای اسپایدر، افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان و همچنین افزایش مقاومت و ایمنی آن است.

نماهای شیشه‌ای اسپایدر کاملاً شفاف و مدرن بوده و برای ساختمان‌هایی مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها و… کاربرد دارند.

انواع سیستم‌های نمای اسپایدر

نمای اسپایدر شامل سه سیستم مختلف می‌شود:

سیستم سازه‌های فلزی: در این سیستم لعاب کار و سیستم نگهدارنده آن با استفاده از فلز نصب می‌شود.

سیستم سازه‌های کابلی: کابل‌ها در این سیستم وزن کلی سازه را تحمل می‌کنند و نمای اسپایدر روی آنها پیاده می‌شود.

سیستم سازه‌های شیشه‌ای: در این سیستم به جای فلز یا کابل از شیشه برای مهار نمای اسپایدر استفاده می‌شود.

انواع لوازم نمای اسپایدر

– پایه‌ها: پایه‌ها یکی از مهمترین لوازم نمای اسپایدر هستند که برای نصب نمای ساختمان استفاده می‌شوند. این پایه‌ها به صورت دائمی به ساختمان نصب می‌شوند و به عنوان پایه برای نصب قطعات دیگری مانند دسته‌ها و پانل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

– پیچ‌ها: پیچ‌ها برای نصب پایه‌ها و دسته‌ها به ساختمان استفاده می‌شوند. این پیچ‌ها به صورت آلومینیومی یا فولادی تولید می‌شوند و برای افزایش مقاومت و ایمنی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نمای اسپایدر به طور معمول از پیچ‌های متری استفاده می‌شود. این پیچ‌ها تمام رزوه هستند و بر حسب متراژ مورد نیاز برای نصب برش داده می‌شوند.

– دسته‌ها: دسته‌ها، نصب پانل‌ها به ساختمان را ممکن می‌کنند. دسته‌ها از جنس آلومینیوم و یا فولاد هستند و برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

– پانل‌ها: پانل‌ها برای پوشش نمای ساختمان استفاده می‌شوند. این پانل‌ها به صورت آلومینیومی یا گالوانیزه تولید می‌شوند و به زیبایی و جذابیت نمای ساختمان اضافه می‌کنند.

– تسمه‌ها: تسمه‌ها برای اتصال پانل‌ها به دسته‌ها و پایه‌ها استفاده می‌شوند. تسمه‌ها از جنس آلومینیوم و فولاد   تولید می‌شوند و برای افزایش مقاومت و ایمنی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

– قطعات دیگر: قطعات دیگری نظیر درپوش، مهره، پین و… نیز برای نصب و تعویض نمای اسپایدر استفاده می‌شوند.

مزایای استفاده از نمای اسپایدر در ساختمان

همانطور که در گذشته نیز ذکر شد، عمده متریال مورد استفاده در نمای اسپایدر، شیشه است. کاربرد این نما در ساختمان دارای مزیت‌های زیر است:

– اجرای نمای شیشه‌ای اسپایدر نیاز به قاب ندارد.

– عایق خوبی برای صداست.

– به دلیل نبود قاب در اطراف شیشه‌ها، نما، ظاهری یکدست دارد.

– عایق خوبی برای حرارت است.

– قابلیت اجرا در اشکال مختلف را داراست.

– نمای اسپایدر در ساختمان، فشار بالا را تحمل می‌کند.

– به دلیل وجود اتصالات کم برای نصب، نمای اسپایدر وزن کمی دارد.

– روش‌های متفاوتی برای اجرا با توجه به بودجه در دسترس وجود دارد.

– ارزش مالی ساختمان را بالا می‌برد.

– نسبت به سایر نماهای شیشه‌ای، اسپایدر ظاهری یکدست و زیبا دارد.

– بیشترین میزان نور طبیعی را بدون هیچ مانعی برای ساختمان فراهم می‌کند.

جهت استعلام قیمت و خرید محصول با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
لوازم پله استخری

لوازم پله استخری

وجود پله برای استخر‌ها ابزاری ضروری می‌باشد. لوازم پله استخری برای راحتی در ورود و خروج شناگران طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از پله‌های استخری به تولید رسیده‌اند که از نظر ...
ادامه مطلب
لوازم حفاظ بالکن

لوازم حفاظ بالکن

در آپارتمان‌های امروزی که واحدها از داشتن حیاط محروم هستند، بالکن فضایی ایجاد می‌کند تا ساکنان ساختمان از فضای بیرون از خانه استفاده کنند و از نور خورشید بهره ببرند. ...