لوازم حفاظ بالکن

لوازم حفاظ بالکن

در آپارتمان‌های امروزی که واحدها از داشتن حیاط محروم هستند، بالکن فضایی ایجاد می‌کند تا ساکنان ساختمان از فضای بیرون از خانه استفاده کنند و از نور خورشید بهره ببرند. اما چون بالکن‌ها در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین قرار دارند، خطر سقوط، افراد را تهدید می‌کند. به همین دلیل لوازم حفاظ بالکن نقشی اساسی در افزایش امنیت بالکن ساختمان‌ها، ایفا می‌کند.

حفاظ و یا نرده بالکن باید علاوه بر زیبایی بصری که به نمای بیرونی ساختمان می‌دهد، استانداردهای لازم را نیز داشته باشد. یکی از موارد استاندارد که رعایت آن در تولید نرده‌های بالکن ضروری است، رعایت فاصله مناسب بین نرده‌هاست، چرا که اگر این فاصله زیاد باشد، امکان عبور کودکان و خطر سقوط آنان وجود دارد.

انواع مختلف لوازم حفاظ بالکن

لوازم حفاظ بالکن از جمله لوازمی هستند که برای ایمنی و زیبایی بالکن استفاده می‌شوند. این لوازم شامل انواع مختلفی از نرده، درب و پنجره و دستگیره بالکن می‌باشند.

1. نرده بالکن

نرده بالکن یکی از مهمترین لوازم حفاظ بالکن است. این نرده‌ها معمولاً از جنس فولاد، آلومینیوم، شیشه و یا PVC ساخته می‌شوند. نرده‌های استیل و فلزی معمولاً با روش‌های جوشکاری و قفل کردن به یکدیگر متصل شده و در نهایت با رنگ پودری روی آن‌ها پوشیده می‌شود تا مقاومت بیشتری پیدا کنند. نرده‌های شیشه‌ای نیز معمولاً با استفاده از پشتیبانی‌های فلزی و یا آلومینیومی نصب می‌شوند. این نرده‌ها برای ایجاد دید بهتر به محیط خارجی استفاده می‌شوند.

2. درب و پنجره بالکن

درب و پنجره بالکن نیز جزء لوازم حفاظ بالکن محسوب می‌شود. این درب‌ها و پنجره‌ها معمولاً از جنس فولاد، آلومینیوم و یا PVC ساخته می‌شوند. طرح و رنگ این درب‌ها و پنجره‌ها به شکلی طراحی شده است که با دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان همخوانی داشته باشد.

3. دستگیره درب بالکن

دستگیره‌های بالکن معمولاً از جنس فولاد، آلومینیوم و یا PVC ساخته می‌شوند. این دستگیره‌ها برای راحتی در باز و بسته کردن درب ورودی بالکن استفاده می‌شود.

5. شلنگ حفاظ

این محصول از PVC ساخته شده و برای پوشاندن سیم‌های برق و یا کابل‌های تلویزیون و اینترنت از آن استفاده می‌شود. شلنگ حفاظ به کمک چسب‌های قوی به دیوار بالکن چسبیده و در نهایت با رنگ پوشیده می‌شود تا با دکوراسیون بالکن همخوانی داشته باشد.

6. پایه حفاظ

این محصول معمولاً از جنس فولاد ساخته شده و برای نصب نرده بالکن به دیوار استفاده می‌شوند. پایه حفاظ برای افزایش پایداری نرده بالکن و جلوگیری از شکستن آن در صورت وقوع سانحه استفاده می‌شود.

عوامل مؤثر بر قیمت نرده بالکن

– نرده‌های بالکن به روش‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که در مدل‌های نرده سبب ایجاد تنوع می‌شود. مدل‌های مختلف نرده شامل مدرن، لوکس، فرفورژه و CNC می‌باشد. ظرافت کاری دستگاه‌های CNC بسیار بالاست و به همین دلیل زیباترین مدل‌های نرده از این روش ساخته می‌شوند؛ اما تولید نرده به روش فرفورژه به مراتب ساده‌تر از CNC می‌باشد.

– قطعات فلزی نرده در صورتی که با پوشش مناسبی محافظت نشوند، به مرور زمان دچار پوسیدگی، خوردگی و زنگ‌زدگی می‌شوند. بنابراین استفاده از رنگ‌ها و ضدزنگ‌های مناسب به کیفیت محصول تولیدی اضافه می‌کند. این رنگ‌ها کاملاً به صورت یکدست روی نرده پخش شده و پستی و بلندی ایجاد نمی‌کند. به طور معمول رنگ مورد استفاده برای نرده بالکن‌ها، رنگ‌های پودری الکترواستاتیک کوره‌ای است که بهترین رنگ در صنایع فلزی محسوب می‌شود. این رنگ‌ها با روش القای الکتریکی به سطح نرده‌ها چسبیده و علاوه بر اینکه سبب افزایش ضخامت نرده نمی‌شوند، از آن در برابر عوامل مخرب فیزیکی و شیمیایی محافظت می‌کنند.

– متراژ بالکن نیز بر قیمت نرده اثرگذار است. چرا که هرچه بالکن بزرگتر باشد، طول، عرض و ارتفاع نرده مورد نیاز برای آن نیز بیشتر می‌شود.

– اصل اساسی در تولید نرده‌های بالکن استفاده از قطعات مقاوم و باکیفیت در عین رعایت سبکی وزن نرده‌هاست تا علاوه بر حمل و نقل آسان نرده، در مصرف مواد اولیه نیز صرفه‌جویی شده تا هزینه تمام شده برای تولید نرده کاهش پیدا کند.

جهت استعلام قیمت و خرید محصول با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
لوازم پله استخری

لوازم پله استخری

وجود پله برای استخر‌ها ابزاری ضروری می‌باشد. لوازم پله استخری برای راحتی در ورود و خروج شناگران طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از پله‌های استخری به تولید رسیده‌اند که از نظر ...
ادامه مطلب
لوازم نمای اسپایدر

لوازم نمای اسپایدر

نمای اسپایدر به نماهای شیشه‌ای ساختمان‌ها می‌گویند که به صورت خود ایستا نصب شده‌اند. این شیشه‌ها به وسیله اتصالات نقطه‌ای به سازه اصلی ساختمان اتصال پیدا می‌کنند. لوازم نمای اسپایدر ...