سه راهی لوله آب

سه راهی لوله آب

سه راهی نوعی از اتصالات لوله است که از آن برای تقسیم جریان اصلی به دو جریان و یا ترکیب دو جریان استفاده می‌شود.

مشخصات فنی سه راهی

سه راهی‌ها از نظر نوع اتصال به لوله، زاویه اتصال به لوله، میزان تحمل فشار، هدف از استفاده و متریال در انواع و اشکال مختلفی تولید می‌شوند.

انواع سه راهی لوله از نظر سایز

سه راهی مساوی: اگر سایزهای سه طرف سه راهی با هم برابر باشند، به آن سه راهی ساده گفته میشود.

سه راهی تبدیل: اگر سایزهای سه راهی با هم متفاوت باشند، به آن سه راهی نامساوی (سه راهی نابرابر، سه راهی کاهنده) می‌گویند که معمولاً دو طرفی که در یک راستا قرار دارند، مساوی بوده و طرفی که نسبت به دو طرف دیگر با زاویه قرار دارد، کوچکتر است.

انواع سه راهی از نظر اتصال

سه راهی جوش: سه راهی جوش از طریق جوش لب به لب متصل می‌شود و از سایزهای 1.2 اینچ تا 48 اینچ و در انواع سه راهی مستقیم و سه راهی کاهنده وجود دارند. این سه راهی انواع پلیمری نیز دارد. به طور مثال سه راهی پلی اتیلن جوش، سه راهی پلیکا جوش و غیره از انواع سه راهی پلیمری هستند.

سه راهی ساکتی: سه راهی پلیمری ساکتی انواع گوناگونی دارد که بسیار پرکاربردند. سه راهی پرسی پنج لایه و سه راهی ساکتی پلیکا از انواع سه راهی های ساکتی پلیمری میباشد. روش اتصال این نوع سه راهی‌ها به صورت قرار گرفتن لوله در داخل دهانه آنها و جوشکاری مرز بین لوله و سه راهی از بیرون می‌باشد. در انواع پلیمری از جوش پلیمری یا چسب‌های آب‌بند برای این منظور استفاده می‌شود.

سه راهی رزوه‌ای: سایز و درجه‌بندی سه راهی رزوه‌ای یا دنده‌ای مانند اتصالات ساکتی است. سه راهی دنده‌ای پنج لایه، سه راهی پلی اتیلن پیچی از انواع پلیمری اینگونه سه راهی‌ها می‌باشد.

سه راهی فلنجی: سه راهی فلنجی بیشتر در لوله‌های سایز بالا و فشار بالا استفاده می‌شود. در انتهای این اتصالات سه فلنج جوش داده می‌شود و شیر سه راهی چدنی یکی از پر کاربردترین نوع این اتصالات محسوب می‌گردد.

عوامل مهم در انتخاب سه راهی

در انتخاب سه راهی‌ها مانند دیگر تجهیزات پایپینگ باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار داد از جمله:

1 – سایز و ابعاد

2 – ضخامت دیواره

3 – مقاومت در برابر فشار و دما

4 – مقاومت در برابر خوردگی

5 – استاندارد تولید

6 – متریال

7 – درز دار بودن یا بدون درز بودن

موارد پر کاربرد در سه راهی آهنی

– سیستم انتقال فاضلاب

– سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی

– تأسیسات صنعتی

– انتقال مواد شیمیایی

– سیستم آبیاری تحت فشار

– شبکه توزیع آبرسانی

 

جهت استعلام قیمت و خرید محصول با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن ...
ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...