رابیتس سقف ساختمان

رابیتس سقف ساختمان

در صنعت ساختمان‌سازی از رابیتس در دکوراسیون داخلی سازه‌ها، نصب تجهیزات الکتریکی و سیستم نوری، ساخت سقف کاذب و نما استفاده می‌شود. این محصول یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است.

برحسب نوع نیاز رابیتس‌ها در ستون‌های متفاوتی تولید می‌شوند. رابیتس با تعداد ستون یا پل ستون 3، 11 و 13 بیشترین کاربرد را در ایران دارد و در دیگر کشورها از رابیتس 17 ستونه بیشتر استفاده می‌کنند. در تعیین قیمت این محصول وزن و ضخامت آن اهمیت دارد و تعداد ستون بی‌تاثیر است.

رابیتس سقف چیست؟

رابیتس سقف چیست؟

تولید رابیتس توسط عملیات پرس‌کاری و کشش بر روی ورق گالوانیزه انجام می‌شود بنابراین مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. رابیتس برای انجام کارهای تزئینی، ترمیمی و دکوراسیون کاربرد دارد. همچنین از آن برای پوشاندن ترک‌خوردگی دیوار و انفصال آن استفاده می‌کنند. این محصول پرکاربرد انواع مختلفی دارد و فقط از فولاد ساخته نمی‌شود بلکه برای تولید آن میتوان پلیمر نیز به کار برد.

برای بررسی کیفیت رابیتس در هنگام خرید به آن ضربه وارد کنید اگر تکه‌های گالوانیزه از رابیتس جدا نشدند و بر روی زمین نریختند محصول درجه یک است.

انواع رابیتس

انواع رابیتس یا راویز بر اساس چشمه، ستون و وزن طبقه‌بندی می‌شود:

بر اساس ستون: با توجه به نیاز مصرف کنندگان این محصول در تعداد ستون مختلف تولید می‌شود مانند رابیتس با تعداد ستون 13 که از کیفیت بالایی برخوردار است و در مقایسه با انواع دیگر قیمت بیشتری دارد. همچنین نوع رابیتس باید با کاربرد و متراژ مطابقت داشته باشد.

بر اساس وزن: ورق گالوانیزه استفاده شده در تولید رابیتس ضخامت‌های مختلفی دارد که هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد محصول نهایی سنگین‌تر خواهد بود. از نظر وزن رابیتس به فوق سنگین، سنگین، نیمه سنگین و سبک دسته‌بندی می‌شود. لازم به ذکر است که رابیتس سنگین‎‌تر همیشه بهتر نیست. مثلا در ساخت سقف کاذب استفاده از نوع سنگین آن باعث افزایش هزینه و سختی کار می‌شود.

بر اساس چشمه: به روزنه‌های بین ستون‌های رابیتس چشمه گفته می‌شود. در بازار رابیتس‌ها به دو صورت دو یا سه چشمه موجودند که اشکال متنوعی مانند مربع، لوزی و متوازی الاضلاع دارند. در ایران بیشتر از رابیتس‌هایی با چشمه متوازی الاضلاع استفاده می‌شود. تعداد چشمه با ابعاد آن رابطه عکس دارد یعنی هرچه تعداد چشمه کمتر باشد ابعاد آن بزرگتر است.

چشمه وظیفه جذب انرژی را برعهده دارد. اگر اندازه آن‌ زیاد باشد میزان هدر رفت انرژی بیشتر می‌شود و در صورتی که اندازه چشمه‌ها کم باشد مقاومت به جذب انرژی بالاتر می‌رود. در نتیجه برای چشمه‌ها اندازه بهینه‌ای تعیین می‌شود که همان زاویه چشمه می‎‌باشد.

مزایای رابیتس

مزایای رابیتس

سرعت اجرای مناسب

فراوانی در بازار

اجرای آسان

استحکام نسبی

قابلیت ایجاد طرح‌های مختلف

جهت استعلام قیمت و سفارش رابیتس سقف ساختمان از وستاسازه با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن ...
ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...