توری فلزی

توری فلزی

در یک مفهوم کلی می‌توان گفت که مفتول به سیمی می‌گویند که ضخامت کمی داشته و از جنس فولاد ساخته شده باشد. محصولات مفتولی نیز وسایلی هستند که از این آلیاژها ساخته می‌شوند. توری فلزی مفتولی شامل انواع مختلفی است که هم در صنایع و هم در ساختمان‌سازی کاربرد دارند. در ادامه با انواع توری و کاربرد آن آشنا خواهیم شد:

ویژگی‌های توری فلزی

– طول عمر بالا: توری شاید در نظر اول دارای ساختار ضعیفی باشد، اما باید بدانید که این محصولات طول عمری بالغ بر 50 سال و یا حتی بیشتر دارند.

– مقاومت بالا: مقاومت این محصولات به حدی است که به راحتی فشارهای بالا را تحمل می‌کنند.

– انعطاف‌پذیری خوب: توری‌های مفتولی به قدری انعطاف‌پذیر هستند که به راحتی می‌توان آنها را به فرم‌های مختلف شکل داد.

قیمت مناسب: توری فلزی نسبت به برخی لوازم حفاظتی دیگر قیمت مناسبتری دارند، به همین دلیل کاربردهای متنوعی را شامل می‌شوند.

انواع توری فلزی مفتولی

انواع مختلفی از توری فلزی مفتولی در کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه در صنعت ساختمان‌سازی از توری برای آرماتوربندی و قالب‌بندی در گودبرداری‌های عمیق استفاده می‌شود تا یک فضای محفوظ ایجاد شود.

توری مرغی

از آنجایی که از این مدل توری برای حصارکشی لانه حیوانات استفاده می‌شود، به توری مرغی معروف شده‌اند. اما این تنها کاربرد آنها نیست. از این محصول مفتولی توری در ساختمان‌سازی، ساخت ستون، حفاظ دور سوله‌ها، عایق‌کاری و گچ‌کاری ساختمان و به عنوان نگهدارنده عایق در سازه‌های شیروانی استفاده می‌شود. این محصول مقاومت بالایی داشته همچنین نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد.

توری حصاری

توری حصاری

این توری مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و بیشتر برای حصارکشی اطراف باغ‌ها و زمین‌ها همچنین ساخت حفاظ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حصارها طول عمر بالایی دارند.

توری گابیون

به این محصول مفتولی توری سنگی نیز می‌گویند چرا که از تنیدن چند سیم به یکدیگر در اشکال شش ضلعی مربع و مستطیل ساخته شده و داخل آنها از سنگ و شن پر می‌شود. توری گابیون از مواد اولیه متنوع و در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام برای کاربرد خاصی مصرف می‌شوند، اما بیشترین کاربردهای آن در: صنعت سدسازی، ساخت حفاظ، ساخت و زیباسازی باغچه، ساخت شومینه، ساخت مبلمان، حفاظت از پوسیدگی لوله‌ها و… می‌باشد.

توری مش

توری مش ظاهری شبکه‌ای شکل دارد که در آن فولادها به صورت عمودی و افقی روی هم جوش خورده‌اند. این توری در جنس‌های متنوعی اعم از توری مش گالوانیزه، توری مش آهنی و توری مش پلاستیکی تولید می‌شود. از جمله کاربردهای آن به صنایع پتروشیمی، زیرساخت ورزشگاه‌ها و… می‌توان اشاره کرد.

انواع محصولات مفتولی بر اساس مواد سازنده

محصولات مفتولی بر اساس مواد سازنده و یا نحوه ساخت به دو دسته تقسیم می‌شوند:

مفتول گالوانیزه

مفتول‌های گالوانیزه در برابر زنگ زدن و پوسیدگی مقاوم هستند چون یک لایه از فلز توسط الکترولیز دور تا دور مفتول پیچیده می‌شود. این مفتول‌ها در دو نوع گرم و سرد به تولید می‌رسند که نوع گرم در مقایسه با نوع سرد ضخامت بیشتر و مقاومت بالاتری دارد چرا که مقدار بیشتری از فلز به سطح آن آغشته شده است. از این نوع مفتول بیشتر در ساخت تورهای کشاورزی، صنعتی، مرغداری و… استفاده می‌شود.

مفتول سیاه

مفتول سیاه انعطاف‌پذیری بالایی دارد که این مدل، از کشش میلگردها و حرارت دیدن آنها به تولید می‌رسد. کاربرد این مفتول بیشتر در صنایع ساختمانی مانند آرماتوربندی، عایق‌بندی، صنعت کشاورزی و… است.

جهت استعلام قیمت و خرید محصول مورد نظر خود با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن ...
ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...