ورق استیل خشدار

ورق استیل خشدار

ورق استیل دکوراتیو خشدار، یک نوع ورق فلزی است که در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. سطح این ورق استیل دکوراتیو را با روش‌های خاصی خشک می‌کنند که سبب می‌شود حالتی خشدار با طرح‌هایی متفاوت روی آن ایجاد شود. این سطح خشدار علاوه بر اینکه جلوی انعکاس نور را می‌گیرد، سبب افزایش زیبایی ظاهری ورق نیز می‌شود. آلیاژ مورد استفاده برای تولید استیل خشدار، آلیاژهای 304 و 430 می‌باشد و بیشترین کاربرد آن در تولید لوازم خانگی، وسایل حمل و نقل، کابین آسانسور، کانکس‌ها و… می‌باشد. در برخی موارد ورق‌های استیل را به این دلیل خشدار می‌کنند که آن را روکش دار کنند و روکش بر روی بخش خشدار به راحتی بچسبد.

ویژگی‌های ورق استیل دکوراتیو خشدار

– مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی
– قابلیت انعطاف‌پذیری بالا
– طول عمر و دوام بالا
– قابلیت جوش و پرداخت خوب
– قابل تولید در رنگ‌های متنوع و کیفیت‌های بالا
– برخورداری از ظاهری زیبا و جذاب
– شستشو و تمیزکاری آسان
– قابل تولید در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف
– امکان استفاده در انواع مختلف کاربردهای تزئیناتی و ساختاری

انواع ورق استیل دکوراتیو خشدار

ورق استیل‌های خشدار با کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند. کیفیت‌های شناخته شده این ورق‌ها شامل No.3، No.4 و No.6 می‌شوند. برای کاربردهای مسکونی شماره 4# بیشترین استفاده را دارد. در ایران نیز نوع No.4 بیشتر شناخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از ورق‌های استیل، خش‌های یکنواخت و هم‌راستایی دارند و اثر انگشت روی آنها کمتر مشخص است. این نوع کیفیت سطح برای دیوار، آسانسور و تجهیزات رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت No.6 ورق استیل‌های خشدار از همه نرم‌تر و No.3 از همه زبرتر می‌باشد.

اما در دسته‌بندی دیگری نوع آلیاژ ورق استیل مورد توجه قرار می‌گیرد:

ورق استیل دکوراتیو خشدار 304

این نوع ورق استیل خاصیت مغناطیسی ندارد و از آلیاژ 304 تولید می‌شود. این ورق‌ها مقاومت بالایی‌ دارند و در کاربردهای زیادی از آن استفاده می‌شود. ورق استیل دکوراتیو خشدار 304 از 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم ساخته شده است.

ورق استیل دکوراتیو خشدار 430

این نوع ورق استیل خاصیت مغناطیسی دارد بنابراین استیل بگیر محسوب می‌شود. این ورق استیل از آلیاژ 430 ساخته می‌شود و نسبت به ورق استیل 304 مقاومت کمتری دارد. به همین دلیل از آنها در تولید لوازم خانگی استفاده می‌کنند.

در دسته‌بندی سوم ورق‌های استیل دکوراتیو خشدار بر اساس رنگشان تقسیم‌بندی می‌شوند.

ورق استیل دکوراتیو خشدار طلایی

این نوع ورق استیل در برابر ضربه، سایش و انواع شوینده‌ها مقاومت بالایی دارد. در فرایند PVD به ورق استیل خشدار طلایی عنصر تیتانیوم و رنگ طلایی اضافه می‌کنند؛ بنابراین علاوه بر رنگ طلایی و جلوه خاصی که دارد، خواص فیزیکی بسیاری نیز به آن اضافه می‌شود.

ورق استیل دکوراتیو خشدار دودی

خواص فیزیکی ورق استیل دکوراتیو خشدار دودی مشابه نوع طلایی آن می‌باشد، با این تفاوت که به جای رنگ طلایی، رنگ دودی به آن اضافه می‌شود. این نوع استیل در ساخت دکوراسیون کاربرد فراوانی دارد.

ابعاد ورق استیل خشدار

از آنجایی که کاربرد اصلی این ورق ها، زیباسازی فضا می‌باشد بنابراین از ضخامت‌های کم برای کاهش هزینه ها استفاده می‌شود. ضخامت‌های پر کاربرد ورق استیل خشدار 0.5 میلیمتر تا 1 میلیمتر هستند. ابعاد ورقهای خشدار نیز به طور معمولی 1*2 متر یا 1.25*2.5 متر هستند که از رول های عرض 1 متر و 1.25 متر برش خورده و سایز می‌شوند.

کاربردهای ورق استیل دکوراتیو خشدار

– استفاده در درب‌ها و پنجره‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها
– استفاده در دیوارهای جداسازی و پوشش دیوارها
– استفاده در تزئینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها
– استفاده در صنایع مختلف مانند صنایع خودروسازی، صنایع غذایی و…
– استفاده در تولید محصولات دکوراتیو مانند ظروف، لوازم آشپزخانه (یخچال، هود و…)
– استفاده در صنایع کشتی‌سازی برای تولید قطعات
– استفاده برای فضای داخلی و خارجی آسانسورها
– استفاده در تولید ساعت‌های مچی و زیورآلات
– استفاده در تولید روکش دیوار آشپزخانه‌ها
– استفاده در تولید گیت‌های ورودی فروشگاه‌ها و مترو

 

برای محاسبه وزن ورق استیل خشدار به صفحه محاسبه‌گر وزن ورق مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید ورق استیل خشدار

شرکت وستا سازه تأمین کننده انواع ورق استیل خشدار از برترین برندهای روز دنیاست. جهت استعلام قیمت به روز و خرید محصول با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
تسمه استیل

تسمه استیل

تسمه استیل (Stainless steel flat bars) در صنایع قطعه سازی و فلزی کاربرد گسترده‌ای دارد و همانطور که از نامش مشخص است در برابر خوردگی و چقرمگی مقاوم می‌باشد. همین ...