لوازم نرده استیل

لوازم نرده استیل

امروزه استفاده از استیل در معماری خانه‌ها به بخش جدایی‌ناپذیر ساختمان‌ها تبدیل شده است. اما انتخاب استیل مرغوب تأثیر زیادی بر کیفیت ساختمان خواهد داشت. قطعات استیل به وسیله یراق ‌آلات مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند. لوازم نرده استیل از مهمترین اجزای ساختمان‌ها و فضاهای عمومی هستند. این لوازم به دلیل زیبایی، قابلیت تحمل بار، مقاومت در برابر خوردگی و دوام بالا بسیار محبوب هستند.

انواع قطعات نرده استیل

انواع قطعات نرده استیل

همانطور که اشاره شد، برای ساخت نرده استیل و نصب آن به تجهیزاتی نیاز است:

نرده‌ها یا لوله‌های استیل

لوله‌های استیل یکی از پرکاربردترین لوازم نرده استیل هستند. این لوله‌ها به دلیل ظاهر زیبا، قابلیت تحمل بار بالا و مقاومت در برابر خوردگی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله‌های استیل در اندازه‌های مختلف و با طرح‌های متنوع قابل تهیه هستند. اندازه‌های مختلف لوله‌ها به شرح زیر می‌باشند:

– لوله سایز 16: به صورت عمودی و افقی بین پایه‌های استیل به کار می‌رود.

– لوله سایز 38: برای ساخت پایه استفاده می‌شود.

– لوله سایز 51: از این لوله برای ساخت هندریل و پایه استارت نرده استفاده می‌شود.

– لوله سایز 25: برای ساخت حفاظ بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

– لوله سایز 76 و 102: این دو سایز به طور معمول در نمای اسپایدر به کار می‌روند.

پایه استارت

پایه استارت به لوله‌ای می‌گویند که در ابتدای نرده نصب شده و نرده‌ها روی آن سوار می‌شوند. با توجه به قطر خارجی لوله‌ها سایز و قطر پایه استارت را مشخص می‌کنند. پایه استارت از 4 قسمت تشکیل می‌شود:

– سر نرده استیل یا گوی: این قطعه کره‌ای شکل است و برای محکم نگه داشتن لوله استیل به کار می‌رود. این بخش نیازمند یک پایه برای اتصال به سطوح می‌باشد.

– پایه گوی: گوی‌ها را به پایه استارت متصل می‌کند.

– مهره‌گیر

– نعلبکی استیل: در سایزهای مختلفی وجود دارد و از جنس استیل 304 ساخته می‌شود. این بخش در زیر پایه‌های نرده متصل می‌شود که سایز 51 آن مناسب پایه استارت می‌باشد.

میل ترانس

همانطور که می دانید کل وزن نرده استیل بر روی پایه‌ها قراردارد که لوله 38 برای آن به کار می‌رود. برای محکم بودن و صاف بودن پایه‌های استیل یک عدد میلگرد ترانس را در داخل زمین فرو برده و با چسب و لوازم دیگر محکم می‌کنند. سپس لوله 38 روی این میلگردهای ترانس قرار می‌گیرد.

حلقه استیل

حلقه استیل دو نوع پرسی و جوشی داشته که نوع جوشی آن استحکام قابل ملاحظه‌ای دارد. از این حلقه‌ها برای اتصال لوله‌های سایز 16 به بدنه پایه‌های استیل استفاده می‌شود. لوله‌های استیل به وسیله پیچ‌های نیم‌سانت، حلقه‌های استیل را به بدنه پایه متصل می‌کنند. حلقه‌ها خود نیز سایزهای متفاوتی از 25، 38، 51 و… دارند. ناگفته نماند که در نرده‌های استیل از حلقه برنجی نیز استفاده می‌شود.

کلاهک و ناخنی

5 تیکه نام قطعه ای است که از 5 قطعه دیگر تشکیل شده است. ناخنی، قیفی، واشر، مهره و پیچ چهارسو 5 قطعه ای هستند که وظیفه اتصال پایه (لوله 38) به دستک (لوله 51) را بر عهده دارند. ناخنی قطعه‌ای از لوازم نرده استیل است که سبب اتصال پایه‌های استیل به لوله اصلی نرده می‌شود. کلاهک در زیر ناخنی قرار گرفته و قطعه‌ای بین پایه استیل و ناخنی می‌باشد.

پایه نصب از بغل

این قطعه روی دیوار قرار می‌گیرد و برای پله‌های کم‌عرضی مناسب است که باید از نرده دیواری برای آنها استفاده شود. این لوله‌ها برای نگه داشتن لوله استیل‌های سایز 38 و 51 مناسب هستند.

زانویی 38 و 51

از زانویی برای اتصال دادن دسته نرده به پایه استارت استفاده می‌شود به همین دلیل به آن رابط استارت نیز می‌گویند. یک سر زانویی به دیوار یا زمین متصل می‌شود و سر دیگر آن لوله را در خود محکم نگه می‌دارد.

درپوش

قطعه درپوش در لوازم نرده استیل برای پوشش دادن به قسمت انتهایی لوله استفاده می‌شود. این قطعه از جنس استیل 304 ساخته شده و نقش آن جلوگیری از ورود اشیاء به قسمت انتهای نرده است. (جایی که لوله تمام می‌شود).

هندریل یا پایه آسانسوری

هندریل قطعه‌ای از لوازم نرده استیل است که دستگیره‌های نرده راه‌پله و استخر را متصل می‌کند و لوله‌هایی با قطرهای مختلف را در حلقه خود جای داده و آنها را محکم می‌کند.

تفلونی

یک قطعه اتصال دهنده است که لوله 51 یا همان هندریل را به پایه استارت متصل می‌کند.

دیوار کوب

در صورتیکه بخشی از نرده به دیوار نصب شود محل اتصال معمولا سوراخ شده و شکل ظاهری مناسبی ندارد. دیوار کوب این محل را پوشش می‌دهد و بیشتر نقش زیبایی نرده را بر عهده دارد.

جهت استعلام قیمت به روز و خرید محصول با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
لوازم پله استخری

لوازم پله استخری

وجود پله برای استخر‌ها ابزاری ضروری می‌باشد. لوازم پله استخری برای راحتی در ورود و خروج شناگران طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از پله‌های استخری به تولید رسیده‌اند که از نظر ...
ادامه مطلب
لوازم نمای اسپایدر

لوازم نمای اسپایدر

نمای اسپایدر به نماهای شیشه‌ای ساختمان‌ها می‌گویند که به صورت خود ایستا نصب شده‌اند. این شیشه‌ها به وسیله اتصالات نقطه‌ای به سازه اصلی ساختمان اتصال پیدا می‌کنند. لوازم نمای اسپایدر ...