قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن است که با توجه به نوع کاربرد آن در ابعاد و ضخامت‌های مختلف به تولید می‌رسد.

پروفیل آهنی ساختمانی

قوطی آهنی در ساختمان برای ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرد و به سه روش نورد گرم، نورد سرد و مرکب تولید می‌شوند:

پروفیل نورد گرم: در این روش شمش فولادی تحت فرایند نورد گرم به قوطی تبدیل می‌شود.

قوطی نورد سرد: برای ساخت پروفیل در این روش از پرس سرد و خمکاری استفاده می‌شود.

پروفیل مرکب: ترکیب دو روش نورد سرد و گرم را پروفیل مرکب می‌گویند.

پروفیل آهنی صنعتی

نوع دیگر پروفیل‌ها، پروفیل آهنی صنعتی است که به دلیل وزن پایین و مقاومت بالایی که دارند در صنعت خودروسازی و نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد پروفیل آهنی در صنعت

از این نوع پروفیل در سازه‌های فلزی بزرگ مانند پل‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، صنایع نظامی و خرپاهای عظیم استفاده می‌شود. همچنین در ساخت تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایز پروفیل آهنی در صنعت در ابعاد کمتر از 10*10 میلی‌متر یا همان یک متر مربع تولید نمی‌شود و حداکثر این ابعاد نیز 500*500 می‌باشد.

نکته قابل اهمیت این است که کاربرد یک پروفیل بستگی به ضخامت آن دارد. کمترین ضخامت در پروفیل 0.6 میلی‌متر است و ضخامت پروفیل‌های ساختمانی معمولاً بین 2 تا 3 میلی‌متر می‌باشد.

قوطی پروفیل آهنی

روش‌های تولید پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی با دو روش تولید می‌شود:

روش مستقیم: در این روش کلاف‌های برش خورده وارد دستگاه فرمینگ می‌شوند و توسط غلطک‌های افقی و عمودی از بالا و پایین تحت فشار قرار می‌گیرند. سپس در کنار هرزگردهای طراحی شده بر اساس میزان نیرو و زوایای شکل مورد نظر به تدریج شکل می‌گیرد پس از آن به وسیله جوش الکتریکی لبه‌های نوار آهنی را جوش می‌دهند. در نهایت پروفیل تولید شده به صورت شکل‌های مربع و مستطیل وارد مرحله برش سایز می‌شود.

روش غیر مستقیم: در این روش نوار برش خورده مانند روش مستقیم ساخته شده؛ سپس به یکی از سه روش شکل‌دهی لبه‌ای، شکل‌دهی مرکزی و یا شکل‌دهی شعاع واقعی نوارها به لوله تبدیل می‌شود. در انتها وارد مرحله فرمینگ شده و به اشکال مختلف پروفیل تغییر شکل داده می‌شوند.

قابل ذکر است در روش تولید مستقیم از کیفیت بهتری می‌توان در تولید پروفیل استفاده کرد زیرا دقت بیشتری در جوش آن به کار می‌رود.

کاربردهای قوطی آهنی

پروفیل آهنی ساختمانی

تولید در لوازم خانگی

صنعت ساختمان سازی

ساخت در لوازم پزشکی

تولید لوازم ورزشی و تفریحی

ماشین آلات صنعتی

تولید چهارچوب و کرکره

 

برای محاسبه وزن پروفیل آهنی به صفحه محاسبه‌گر وزن پروفیل مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید قوطی پروفیل آهنی

شرکت وستا سازه مرکز فروش انواع قوطی پروفیل آهنی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. جهت استعلام قیمت و خرید محصول از سایت وستا سازه با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...
ادامه مطلب
تبدیل فلنج دار

تبدیل فلنج دار

تبدیل چدنی فلنج دار با مواد اولیه چدن خاکستری یا چدن (اکتیل نشکن) به روش ریخته‌گری تولید و سپس به وسیله دستگاه تراش فلنج‌ها و جای واشر، روی فلنج‌ها تنظیم ...