ورق استیل دکوراتیو

ورق استیل دکوراتیو

ورق‌های استیل دکوراتیو، ورق‌های استیل ضد زنگ هستند که با سطوح نهایی و الگوهای مختلف بر روی سطح آن‌ها، به مراتب جذابیت ظاهری بیشتری به ساختمان و به خصوص دکوراسیون داخلی می‌دهند. این ورق‌ها به طور رایج در پوشش دیوارها، درهای و کابین آسانسور، پوشش ستون و سقف و پنل‌های دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جنس این ورق‌ها اصولاً از ورق‌های استیل نگیر 304 و 316 یا ورق‌های استیل بگیر 410 و 430 است که با توجه به نوع کاربرد، کیفیت و قیمت آنها پیمانکاران بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب می‌کنند. اکثر این ورق‌ها مقاومت به خوردگی خوبی دارند و در مناطق مرطوب نیز کیفیت خود را حفظ می‌کنند. همچنین این ورق‌ها از قابلیت ضدعفونی شدن برخوردارند و در مناطق پر تردد و نیز مکان‌هایی که بهداشت اولویت اول می‌باشد، قابل استفاده هستند.

انواع ورق استیل دکوراتیو و آنالیز شیمیایی هریک

ورق استیل

کربن

منگنز

گوگرد

نیکل

سیلیسیم

فسفر

کروم

مولیبدن

304

0.07%

2%

0.015%

8- 10.5 %

1%

0.045%

17-19 %

0

316

0.07%

2%

0.015%

10-13 %

1 %

0.045 %

16.5 – 18.5 %

2 – 2.5 %

410

0.05 – 0.15 %

1.5 %

0.015 %

0.75 %

1 %

0.04 %

11.5- 13.5 %

0

430

0.08 %

1 %

0.015 %

0.75 %

1 %

0.04 %

16 – 18 %

0

 ورق استیل 304

ورق استیل 304 از سطحی صاف و صیقلی برخوردار است و ظاهر براقی دارد به همین دلیل یک گزینه مناسب برای کاربردهای دکوراتیو محسوب می‌شود. همچنین در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این ورق می‌توان به قابلیت جوشکاری و فرم دهی بالا اشاره نمود.

ورق استیل 316

ورق استیل 316 به دلیل وجود عنصر مولیبدن در ترکیب شیمیایی خود در برابر محیط‌های کلریدی و اسیدی از مقاومت بالایی برخوردار است. به همین دلیل از آن در پنل معماری ساحلی، ساخت نرده‌ها و … استفاده می‌شود.

ورق استیل 410

زمانی که به صورت همزمان به استحکام، چقرمگی، مقاومت به سایش و مقاومت به خوردگی نیاز باشد از ورق استیل 410 استفاده می‌شود. 

ورق استیل 430

ورق استیل 430 دارای خواص مغناطیسی است به همین دلیل به نام ورق بگیر 430 نیز شهرت دارد. این ورق در برابر محیط‌های شیمیایی و نیتریک اسید مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و از آن در ساخت اتصالات ساختمان، پنل‌های سقفی ناودانی، تزئینات، تجهیزات آشپزخانه و … استفاده می‌شود.

انواع ورق استیل دکوراتیو

سطح ورق‌های استیل دکوراتیو می‌توانند در قالب سطوح براق آینه‌ای، سطوح مات، سطوح خشدار و یا طرحدار با طرح‌های مختلف باشند.

سطح براق:  سطوح ورق استیل براق بسیار براق و زیبا هستند و سطح بازتابنده مجذوب کننده‌ای دارند. با توجه به این موضوع و حساسیت سطح این ورق‌ها، معمولاً در جاهای خاص دکوراسیون که در تماس دست و لمس افراد نمی‌باشد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سطح خش دار: این سطوح با طرح دادن به ورق‌های استیل به روش ضربه زدن با سنگ‌های ریز و ایجاد الگویی از خطوط ریز تولید می‌شوند که سبب ساخته شدن ورق استیل خشدار می‌شود.

سطح طرح دار: سطح ورق استیل طرح‌دار با برجستگی و یا برشکاری با لیزر به صورت‌های مختلف بدست می‌آید. از جمله انواع این ورق‌ها می‌توان به ورق طرحدار با طرح الماس، کتان، ورساچی، حبابی، چوب و … اشاره نمود.

همچنین این ورق‌ها در انواع رنگ‌های مختلف در دسترس هستند و با توجه به زمینه دکوراسیون می‌توان برای برآورده کردن نیازهای طراحی سفارشی سازی شوند. رنگ‌های معمول و رایج در بازار ایران شامل ورق‌های نقره‌ای، طلایی، مشکی، سربی، رزگلد، قرمز و آبی است.

به طور خلاصه، ورق‌ های استیل دکوراتیو یک گزینه عالی برای معماران و طراحان است که در پروژه‌های مختلف می‌تواند حس شیک بودن و اصالت را به محیط اضافه نماید. این ورق‌ها با تنوع بسیار، چند منظوره، سفارشی شونده و با مجموعه گسترده‌ای از انواع سطوح و الگوها، کار طراحی و اجرا را تا حدود زیادی آسان نموده‌اند.

ویژگی‌ها

  • برخورداری از کیفیت بالا، رنگ‌ها و طرح‌های متنوع 
  • جوش‌پذیری بالا
  • مقاوم در برابر زنگ‌زدگی
  • مقاوم در برابر خوردگی 
  • مقاومت در برابر فرسایش
  • وزن پایین
  • استحکام بالا
  • امکان بازیافت و استفاده مجدد
  • عدم تغییر رنگ در طولانی‌مدت
  • قابلیت انعطاف‌پذیری
  • قابلیت شکل‌پذیری و خمش

کاربردها

ورق استیل دکوراتیو به دلیل زیبایی و ظاهر خاص خود در صنایع مختلف کاربرد دارد. از جمله کاربردهای این ورق ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دکوراسیون داخلی: ورق استیل دکوراتیو به دلیل تنوع رنگ و طرح، در دکوراسیون داخلی ساختمان ها کاربرد زیادی دارد. از این ورق‌ها برای ساخت نرده، درب، پنجره، سقف کاذب، مبلمان و سایر وسایل دکوری استفاده می‌شود.

ساختمان سازی: از این ورق‌ها برای ساخت پله، نرده، ناودانی، قرنیز و سایر عناصر ساختمانی استفاده می‌شود.

صنایع غذایی و دارویی: از این ورق‌ها برای انتقال مواد غذایی و دارویی استفاده می شود.

 

برای محاسبه وزن ورق استیل دکوراتیو به صفحه محاسبه‌گر وزن ورق مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید ورق استیل دکوراتیو

شرکت وستا سازه پیشرو در تأمین انواع مقاطع استیل، آمادگی ارائه مشاوره به مشتریان محترم را دارد. جهت استعلام قیمت و خرید محصول با شماره‌های زیر در ارتباط باشید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
تسمه استیل

تسمه استیل

تسمه استیل (Stainless steel flat bars) در صنایع قطعه سازی و فلزی کاربرد گسترده‌ای دارد و همانطور که از نامش مشخص است در برابر خوردگی و چقرمگی مقاوم می‌باشد. همین ...