پروفیل نبشی استیل

پروفیل نبشی استیل

پروفیل نبشی استیل در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی، ماشین آلات و … محبوبیت زیادی دارد. این پروفیل به شکل L ساخته می‌شود و با سطوح مسطح به صورت افقی و عمودی گسترش یافته‌ است. برای تولید نبشی استیل، از دو گرید 304 و 316 استفاده می‌گردد و به دلیل داشتن عناصری چون کروم، نیکل و … در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان میدهد.

پروفیل نبشی استیل چیست؟

این مقطع سازه‌ای در انواع گرید 304 ،304L، 316 و 316L به بازار عرضه می‌شود که پر مصرف‌ترین آن‌ها گرید 304 است زیرا ویژگی‌های خاصی دارد. همچنین نبشی‌ها از نظر ضخامت و اندازه بال نیز انواع مختلفی دارند که کوچکترین آن‌‌ها دارای ابعاد 10 در 10 در 2 میلی متر است و به اندازه 10 × 200 × 200 میلی متر نیز می‌رسد. همچنین نبشی‌‌هایی با بال نابرابر تولید می‌شود که از نظر طول بال‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

قیمت پروفیل نبشی استیل به عوامل مختلفی مانند گرید، ضخامت، ابعاد، کیفیت تولید و … بستگی دارد.

نحوه تولید

تولید نبشی استیل با فرآوری فلزات و سنگ آهن شروع می‌شود. سپس با استفاده از کوره‌های بلند، موادی مانند زغال سنگ، گاز، نفت، آلیاژهای مختلف و سنگ آهن در دمای تقریبی 1500 درجه سانتی گراد ذوب می‌شوند. بعد از این مرحله ترکیب شیمایی به دست آمده آنالیز و در صورت نیاز در آن تغییراتی ایجاد می‌شود و بدین ترتیب گرید محصول مورد نظر بدست می آید. از فرایندهای تولید نبشی استیل می‌توان به کشیدن سرد، فشار دادن مواد از طریق ماتریس شکل دهی و نورد گرم اشاره نمود. با استفاده از ماتریس‌ها می‌توان انواع مختلفی از نبشی با اندازه‌های متفاوت تولید نمود.

ویژگی‌های نبشی استیل

– کاربرد گسترده در صنایع مختلف

– تنوع در ابعاد و ضخامت

– مقاومت حرارتی بالا

– انعطاف پذیری زیاد

– مقاومت بالا در برابر خوردگی

– طول عمر و دوام بالا

– مقاوم در برابر ضربه و آسیب

– جوشکاری آسان

– نگهداری آسان

کاربرد نبشی استیل

یکی از پرکاربردترین مقاطع استیل، نبشی‌ها هستند که به علت خواص فیزیکی و مقاومت در برابر خوردگی در موارد زیر استفاده می‌شوند:

  • تزئین دکوراسیون داخل ساختمان
  • تزئین نمای ساختمان ها و برج ها
  • ساخت آسانسور
  • ساخت خرپا
  • اتصال پل به ستون‌ها
  • دیوارهای نگهدارنده
  • ساخت ماشین‌آلات صنعتی
  • صنایع غذایی
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • استفاده در سازه‌های مختلف
  • ساخت تجهیزات هوایی و دریایی
  • تولید قفسه‌های آهنی

نبشی استیل 304

گرید 304 حاوی 17 تا 19 درصد کروم، 8 تا 10.5 درصد نیکل و حدود 2 درصد منگنز است که در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. این نبشی استیل جوش پذیری خوبی دارد و با استفاده از هر روش جوشکاری می‌توان آن را جوش داد. از خواص مکانیکی نبشی 304 می‌توان به مقاومت تسلیم 275 مگاپاسکال و مقاومت کششی 515 مگاپاسکال اشاره نمود.

از نبشی استیل 304 در ساخت ظروف آشپزخانه، ماشین آلات، تجهیزات رستوران، تزئینات خودرو، واگن‌های راه آهن، سینک ظرفشویی، تریلرها و در کاربردهای معماری استفاده می‌شود.

 

برای محاسبه وزن پروفیل نبشی استیل به صفحه محاسبه‌گر وزن پروفیل مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید پروفیل نبشی استیل

شرکت وستا سازه آمادگی تهیه محصول مورد نیاز مشتری با بهترین قیمت است. جهت استعلام قیمت به روز و خرید محصول با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
تسمه استیل

تسمه استیل

تسمه استیل (Stainless steel flat bars) در صنایع قطعه سازی و فلزی کاربرد گسترده‌ای دارد و همانطور که از نامش مشخص است در برابر خوردگی و چقرمگی مقاوم می‌باشد. همین ...