پروفیل نبشی آهنی

پروفیل نبشی آهنی

انواع متنوعی از مصالح آهنی در ساخت سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل نبشی آهنی از مهمترین مصالح عمرانی محسوب می‌شود. پروفیل‌های نبشی از جنس‌های گوناگون و در اندازه‌های مختلف به تولید می‌رسند که هر شخص با توجه به نیاز خود انواع مختلف آن را خریداری می‌کند.

پروفیل نبشی آهنی چیست؟

پروفیل نبشی، دو فلز عمود بر هم است که شکلی L مانند را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل در نقشه‌ها پروفیل‌های نبشی را با علامت L نشان می‌دهند. از این پروفیل‌ها در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. سطح این پروفیل با فلز روی پوشانده شده تا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم باشد.

پروفیل‌های نبشی با مواد مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام کارایی خاصی دارند. فلزاتی مانند آهن، فولاد، آلومینیوم و استیل از مواد سازنده پروفیل آهنی نبشی هستند.

نبشی‌ها با مشخصه خاصی شناخته می‌شوند، در واقع اگر کسی قصد خرید پروفیل نبشی را داشته باشد، باید اصطلاحات آن را بشناسد. همانطور که اشاره شد، پروفیل نبشی با حرف L نمایش داده می‌شود، سپس در کنار آن سه عدد قرار می‌گیرد که دو عدد اول طول و عرض بال‌ها را مشخص می‌کند و عدد آخر ضخامت هر بال می‌باشد. به عنوان نمونه نبشی آهنی L40*40*4 به معنی نبشی با طول و عرض 40 و ضخامت 4 است.

انواع پروفیل نبشی آهنی

پروفیل نبشی آهنی

انواع این پروفیل‌ها را بر اساس مواد سازنده آنها تقسیم‌بندی می‌کنند. پروفیل‌هایی از جنس‌های متفاوت در صنایع مختلف کاربرد دارند.

پروفیل نبشی آلومینیوم

از این نبشی در صنایع گسترده‌ای استفاده می‌شود. وزنی سبک، سطحی مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی و قابلیت جوشکاری و سوراخ‌کاری خوبی دارد. نبشی آلومینیوم با سه کیفیت به تولید می‌رسد: خام، رنگ شده و آنودایز. پروفیل نبشی آلومینیوم به روش اکستروژن و با استفاده از قالب تولید می‌شود.

پروفیل نبشی گالوانیزه

در مکان‌هایی که احتمال زنگ‌زدگی و خوردگی آهن وجود دارد، از نبشی‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. مواد سازنده این نبشی‌ها آهن و روی هستند که بین آنها لایه پیلی الکتروشیمیایی قرار داده شده است. به این ترتیب روی به عنوان آند عمل کرده و اکسید می‌شود. از اکسید روی یک لایه مقاوم به خوردگی روی نبشی تشکیل می‌شود. آهن نیز به عنوان کاتد عمل می‌کند. بنابراین آهن اکسید نشده و از زنگ‌زدگی آهن جلوگیری می‌شود.

پروفیل نبشی استیل

در مکان‌های باز که احتمال خوردگی و زنگ‌زدگی بالا می‌رود، از نبشی استیل استفاده می‌کنند. این نبشی با 2 روش تولید می‌شود: روش پرسی و فابریک. در روش فابریک استیل گداخته شده و سپس با روش نورد سرد و گرم به صورت نبشی شکل داده می‌شود. در روش پرسی ورق استیل با استفاده از دستگاه رول فرمینگ و عملیات برشکاری خم شده و به صورت L و V شکل داده می‌شود.

کاربردهای پروفیل نبشی آهنی

صنعت ساختمان‌سازی و صنایع عمرانی، بیشترین استفاده را از پروفیل‌های نبشی دارند. نمونه‌هایی از کاربردهای این پروفیل‌ها در ادامه بیان خواهد شد:

صنعت ساختمان‌سازی

– ساخت ستون و خرپا

– استفاده به عنوان لولای در

– اتصال ستون‌ها به صفحات فونداسیون

– استفاده برای ساخت لبه پله‌ها

– ساخت قاب‌ها

– استفاده برای اتصالات مختلف مانند پل‌ها به ستون‌ها

– استفاده در سقف‌های کرومیت برای بال بالایی تیرچه

پروژه‌های عمرانی

– صنعت هواپیماسازی

– صنعت خودروسازی

– استفاده در سازه‌های مربوط به آسانسور

– و…

 

برای محاسبه وزن پروفیل نبشی آهنی به صفحه محاسبه‌گر وزن پروفیل مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید پروفیل نبشی آهنی

انواع پروفیل نبشی آهنی در شرکت وستاسازه قابل سفارش است. شما می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های زیر جهت خرید و یا استعلام قیمت سفارش خود اقدام نمایید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

جدول وزن و ابعاد استاندارد نبشی دو طرف مساوی

جدول وزن و ابعاد استاندارد نبشی دوطرف مساوی

جدول وزن و ابعاد استاندارد نبشی دوطرف مساوی

جدول وزن و ابعاد استاندارد نبشی دو طرف نامساوی

جدول وزن و ابعاد استاندارد نبشی دو طرف نامساوی

جدول وزن و ابعاد استاندارد نبشی دو طرف نامساوی

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن ...
ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...