پروفیل ناودانی آهنی

پروفیل ناودانی آهنی

پروفیل ناودانی آهنی جزء پروفیل‌های باز است و از نظر ظاهری به U انگلیسی شباهت دارد. این پروفیل در صنعت ساختمان‌سازی و دیگر صنایع استفاده می‌شود.

پروفیل ناودانی آهنی

پروفیل ناودانی آهنی از دو بال و یک جان ساخته شده است. به عبارت دیگر سطح مقطع این پروفیل دارای دو بال به صورت عمودی و یک جان به صورت افقی است. برای تولید این پروفیل از سه روش پرسی، فابریک نورد سرد و فابریک نورد گرم استفاده می‌شود و دارای جنسی از استنلس استیل، آلومینیوم و گالوانیزه است.

این پروفیل در برابر تنش‌های بزرگ مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین نصب آن با سرعت بالایی انجام می‌شود. پروفیل آهنی ناودانی به فضای کمی نیاز دارد بنابراین وزن اسکلت فلزی را کم می‌کند و باعث افزایش ایمنی سازه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این پروفیل می‌توان به کم بودن پرتی و مقاومت در برابر ضربه اشاره نمود.

انواع پروفیل ناودانی

پروفیل ناودانی آهنی

پروفیل آهنی ناودانی بر اساس شکل سطح مقطع، کاربرد، وزن، ظاهر و نحوه تولید به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شود.

 شکل ظاهری

این پروفیل از نظر ظاهر به دو دسته طبقه‌بندی می‌شود ساده و مشبک. از پروفیل آهنی ناودانی ساده برای ساخت پل‌های باربر استفاده می‌شود و در سایزهای ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ تولید می‌گردد که ارتفاع آن‌ها بین 30 تا 400 میلی‌متر است. نوع مشبک در تولید قفسه‌های فولادی کاربرد دارد.

کاربرد

از نظر کاربرد این پروفیل به دو دسته سبک و سنگین تقسیم‌بندی می‌شود. عموما ناودانی‌ها به شکل سبک تولید می‌شوند. وزن ناودانی سبک از وزن درج شده جدول استاندارد اشتال پایین‌تر است. ابعاد ناودانی سنگین نیز کاملا با جدول اشتال برابر است.

شکل سطح مقطع

– UPE
– UPN
– UNP

UPE و UPN از نظر شکل ظاهری بال‌ها با هم تفاوت دارند. بال UPN مخروطی شکل بوده و بال UPE صاف و موازی است. ناودانی UNP از ضخامت و وزن بیشتری برخوردار است و در پروژه‌های صنعتی بزرگ کاربرد دارد.

روش تولید

ناودانی فابریک: برای تولید این ناودانی به طور مستقیم شمش فلزی نوردکاری سرد و گرم می‌شود.

ناودانی پرسی: با پرس ورق‌های فلزی تولید می‌شود.

کاربرد پروفیل آهنی ناودانی

پروفیل ناودانی آهنی

از نظر کاربرد، پروفیل آهنی ناودانی به دو شکل C و U دسته‌بندی می‌شوند. شکل ظاهری آن‌‎ها باعث شده تا در صنعت ساختمان سازی به کار روند. در این صنعت ناودانی‌ها به ‌صورت قوطی و جفت در ستون‌ها، تکی یا جفت در بادبندها، جفت در خرپاسازی و تکی و دوبل در تیرها استفاده می‌شوند. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

– ساخت گاردریل و تجهیزات ترافیکی

– چهارچوب درب و پنجره

– ساخت اسکلت فلزی ماشین آلات سنگین

– تشکیلات دریایی

– ساخت قاب‌های فلزی

– استفاده بعنوان مهاربند

– ساخت ساپورت لوله

 

برای محاسبه وزن پروفیل ناودانی آهنی به صفحه محاسبه‌گر وزن پروفیل مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید پروفیل ناودانی آهنی

برای استعلام قیمت و خرید پروفیل ناودانی آهنی از وستاسازه می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

جدول وزن و ابعاد استاندارد ناودانی U معمولی

جدول وزن و ابعاد استاندارد ناودانی U معمولی

جدول وزن و ابعاد استاندارد ناودانی سبک و فوق سبک UAP و UPE

جدول وزن و ابعاد استاندارد ناودانی سبک و فوق سبک UAP و UPE

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن ...
ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...