ورق استیل مشبک (پانچ)

ورق استیل مشبک (پانچ)

ورق های استیل پانچ در اصل همان ورق های ساده هستند که توسط دستگاه برش با طرح مورد نظر سوراخ شده اند. طرحهای ورق استیل دکوراتیو مشبک بسیار متنوع است، و با پیشرفت تکنولوژی و علم، هر روز با رنگ و طرح های جدیدی روانه بازار می شوند و هر طرح با توجه به سلیقه و کاربرد آن میتواند به عنوان مثال در نماهای خارجی ساختمان، دکوراسیون داخلی، سقف اماکن دیدنی و مذهبی، مکانهای هنری و عمومی و …. استفاده شود.

ورق استیل دکوراتیو مشبک چیست؟

تراکم و نوع سوراخ های ورق پانچ با توجه به نوع کاربرد و طرح مد نظر شما ساخته میشود. به طور کلی ورق‌های پانچ استیل، تنوع فراوانی در شکل و ضخامت سوراخ ها دارند. لازم به ذکر است که ورق‌های پانچ استیل از آلیاژهای استیل 304 و 316 ساخته میشوند.

سطح ورق‌های استیل پانچ معمولا با کروم بالای 11 درصد پوشانده شده، به همین دلیل در برابر رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

سوراخ شدن ورق ها به صورت دستگاه دستی و دستگاه ماشینی انجام میشود که روش دستی ضریب خطای بالا و کیفیت پایینی دارد.

اما روش ماشینی با دستگاه به صورت سی ان سی یا لیزر با دقت بالا و با سرعت انجام میشود که باعث ایجاد سوراخ های یکدست و صاف و تمیز می‌‍گردد، همچنین میتوان سوراخ های بسیار ریزی ایجاد کرد. مزیت مهم ورق استیل مشبک این است که ضایعات پانچ آن قابل بازیافت و استفاده مجدد است و قیمت آن به سایر ورق های فلزات که ضایعاتشان امکان بازیافت ندارد کاهش می دهد بنابراین خرید ورق استیل مشبک به صرفه تر است.

جنس ورق استیل دکوراتیو چیست؟

تعیین جنس ورق استیل دکوراتیو بیشتر توسط مهندسین این حوزه تعیین می شود اما بایستی برای دیواره‌های خارجی ساختمان از ورق ضد زنگ سری 300 استفاده شود لازم به ذکر است که از ورق گالوانیزه نیز میتوان به جای ورق استیل ضد زنگ استفاده کرد. قیمت ورق گالوانیزه معمولا کمتر از ورق استیل است بنابراین از لحاظ اقتصادی ورق گالوانیزه به صرفه خواهد بود.

ویژگی‌ ورق استیل دکوراتیو مشبک

از ویژگی‌های ورق استیل پانچ می توان به چند مورد اشاره کرد:
– قابلیت جوش و پرداخت کاری عالی
– مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون
– دوام طول عمر بالا
– قابلیت برش با روشهای مختلف
– تولید در ابعاد و ضخامت های مختلف
– عرضه گسترده در کیفیت سطح ها و رنگ های گوناگون
– گسترگی موارد مصرف برای کاربردهای تزیینی و ساختاری

کاربرد ورق استیل پانچ

از جمله کاربردهای ورق پانچ استیل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– دکوراسیون منازل و مبلمان سازی شهری

– صنایع فیلتر سازی

– تصفیه آب و صاف کردن نفت و روغن

– تولید انواع پارتیشن، سقف کاذب، سایبان و پوشش های بالایی آسانسور

این نکته قابل توجه است که به حفره های ایجاد شده به وسیله دستگاه مخصوص بر روی ورق های فلزی مش میگویند. فاصله ای که بین سوراخ های ورق پانچ به وجود می آیند باید از ضخامت ورق بیشتر باشد. این فاصله بیشتر باعث بالا رفتن استحکام ورق می‌شود.

 

برای محاسبه وزن ورق استیل پانچ به صفحه محاسبه‌گر وزن ورق مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید ورق استیل پانچ

جهت برخورداری از مشاوره کارشناسان مجموعه وستا سازه، استعلام قیمت به روز و خرید محصول با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
تسمه استیل

تسمه استیل

تسمه استیل (Stainless steel flat bars) در صنایع قطعه سازی و فلزی کاربرد گسترده‌ای دارد و همانطور که از نامش مشخص است در برابر خوردگی و چقرمگی مقاوم می‌باشد. همین ...