ریل آهنی

ریل آهنی

همانطور که به ذهن اکثر مردم متبادر می شود، ریل آهنی به عنوان بخش ثابت در حرکت چرخ های فلزی بر روی زمین استفاده می شود که معروف ترین آن ها ریل راه آهن و ریل جرثقیل های بزرگ می باشد. ریل راه آهن باید به قدری قوی و قدرتمند باشد که وزن و فشار بالایی را تحمل کند. در حقیقت می‌توان گفت وظیفه این ریل‌ها تحمل وزن قطار، مسافران و بار و هدایت صحیح آنها در یک مسیر مشخص است. به طور کلی ریل یک فولاد نورد شده است که به صورت دو خط موازی کنار یکدیگر قرار داده شده و سپس روی شاسی که برای آن طراحی شده است، با پیچ و مهره متصل شده‌اند.

مشخصات فنی ریل آهنی

برای اینکه از مقاومت ریل چیزی کم نشود، باید نیروی وارد شده بر آن در تمام سطح ریلی که زیر قطار قرار گرفته به طور مساوی پخش شود. به همین دلیل از پابند و بست برای اتصال ریل‌ها استفاده می‌شود. انجام این کار سبب کاهش اصطکاک بین ریل راه آهن و وسیله نقلیه می‌شود. در غیر این صورت به نقاط خاصی از ریل، فشار زیادی وارد شده که سبب شکستن ریل و انحراف قطار از مسیر اصلی می‌شود.

از دیگر عوامل تأثیرگذار بر تولید ریل با کیفیت محاسبه این موارد می‌باشد: تنش‌های دینامیکی و استاتیکی وارد شده بر ریل، میزان سایش و خوردگی و محاسبه نیروهای دیگری که بر ریل وارد می‌شود. پس از رعایت همه این موارد و زمانی که ریل به تولید رسید، محصول نهایی باید از نظر ابعاد، عیوب ظاهری، مواد شیمیایی و سایر عوامل کاملاً تست شده تا از نظر فنی کاملاً استاندارد باشند.

انواع ریل فولادی راه آهن

ریل‌های راه آهن معمولاً از جنس فولاد هستند و در دو نوع وجود دارند. البته ناگفته نماند که ریل‌های فولادی بیش از دو مورد هستند، اما ریل فولادی راه آهن شامل دسته‌های زیر می‌شود:

ریل معدنی

در معادن از واگن‌های مخصوصی برای انتقال سنگ‌ها و مواد معدنی استفاده می‌شود. این واگن‌ها برای حرکت نیاز به ریل‌های خاصی دارند. انتقال به این شیوه در معادن سرعت را در انتقال مواد افزایش می‌دهد و کارگران انرژی کمتری برای حمل بارها متحمل می‌شوند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای استخراج یک معدن حتماً ریل‌گذاری انجام شود.

ریل راه آهن

از پرکاربردترین ریل‌ها محسوب می‌شوند که هم در داخل شهرها و هم بیرون شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ریل قطارهای درون شهری کمی متفاوت از ریل‌ قطارهای بین شهری است، اما کاربرد هردو یکسان می‌باشد. توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در یک کشور، نشانه پیشرفت آن کشور می‌باشد.

راهنمای خرید ریل آهنی

جهت استعلام قیمت و خرید ریل آهنی از شرکت وستاسازه با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی

قوطی پروفیل آهنی یکی از پر کاربردترین مصالح در ساختمان سازی است که در دو نوع صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. پروفیل آهنی مقطعی توخالی از جنس آهن ...
ادامه مطلب
سپری آهنی

سپری آهنی

سپری یا پروفیل T از مقاطع پر کاربرد در ساختمان سازی و صنعت میباشد که از دو قسمت اصلی بال و جان تشکیل شده است این دو قسمت طوری کنار ...
ادامه مطلب
گریتینگ

گریتینگ

گریتینگ (Grating) در لغت به معنای مشبک است و بعنوان یک سازه صنعتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. این شبکه در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می‌شود. گریتینگ ...