پروفیل ناودانی استیل

پروفیل ناودانی استیل

پروفیل ناودانی استیل یک نوع پروفیل U شکل از جنس استنلس استیل است که برای ساخت سازه‌های فلزی، زیبا سازی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان ها و برج ها و همچنین کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  پروفیل‌های استیل ناودانی دارای خصوصیات فیزیکی و مکانیکی بسیار بالایی هستند که آن‌ها را برای استفاده در بسیاری از صنایع مناسب می‌کند. مانند ناودانی استیل 304.

پروفیل ناودانی استیل از چه موادی ساخته می‌شود؟

پروفیل ناودانی استیل معمولا از جنس استیل 201، استیل 304 هستند که ناودانی استیل 304 از کیفیت بسیار بهتری برخوردار است. این نوع پروفیل استیل مانند تمام استیل های ضد زنگ از آلیاژهای کربن، کروم، نیکل و عناصر دیگر ساخته می‌شود که حداقل 10.5 درصد کروم، 8 درصد نیکل و کمتر از 1.2 درصد کربن دارد و سایر عناصر آلیاژی دیگر به آن اضافه می‌شود. این پروفیل ها با استفاده از خمکاری ورق استیل به شکل ناودانی تبدیل می‌شوند.

پروفیل‌های استیل ناودانی دارای خصوصیات مکانیکی بسیار بالایی هستند که آن‌ها را برای استفاده در ساخت و سازهای بزرگ و پیچیده مناسب می‌کند. این پروفیل‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر فشار، خمش و کشش هستند و می‌توانند به راحتی در برابر بارهای سنگین و شوک‌های مکانیکی مقاومت کنند.

بیشترین کاربرد ناودانی استیل به دلیل جذابیت آن در دکوراسیون داخلی و کار بر روی دیوارهای داخلی و نمای ساختمان می باشد.

ویژگی‌های پروفیل ناودانی استیل

– پروفیل ناودانی استیل رنگ و ظاهری زیبا دارد. به طور معمول این پروفیل‌ها نقره‌ای هستند اما گاهی از رنگ طلایی نیز برای تولید آنها استفاده می‌شود.

– این پروفیل‌ها به دلیل خاصیت ضد خوردگی در محیط‌های خورنده قابل استفاده می‌باشند.

– مقاومت پروفیل ناودانی استیل‌ در برابر آتش و گرما سبب شده تا در دماهای بالا نیز استحکام خود را حفظ کرده و پوسته پوسته نشود.

– استیل ناودانی در برابر اسیدها، آب‌ها،‌ محیط‌های کلردار و محلول‌های قلیایی مقاوم هستند و به همین دلیل در کارخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

– این پروفیل نسبت به وزنی که دارد، استحکام بالایی داشته بنابراین برای کاربردهای مختلف مناسب است.

– تمیزکاری این پروفیل‌ها بسیار آسان است به این ترتیب برای مکان‌هایی مانند آشپزخانه‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانه‌های فراوری غذا، کشتارگاه‌ها و سایر مکان‌هایی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقیق اولویت دارد، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

انواع پروفیل ناودانی استیل

در صورتی که قصد خرید پروفیل استیل ناودانی دارید، بهتر است انواع آن را بشناسید، سپس بر اساس نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید:

پروفیل ناودانی استیل UPN

ناودانی UPN به شکل U می‌باشد و اکثراً از ضایعات استیل به دست می‌آید. نام UPN کوتاه شده عبارت ناودانی‌های فولادی ضد زنگ استاندارد است. این پروفیل‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که در طراحی دارند و امکان ساخت سریع و مقرون به صرفه، کاربرد بالایی در مصارف صنعتی، ماشین‌آلات و ساخت تجهیزات دارند.

پروفیل ناودانی استیل UPE

این پروفیل نسبت به پروفیل UPN ضخامت نازک‌تر، بال‌های پهن‌تر، موازی و کوتاه‌تر دارد، به همین دلیل زمانی که وزن کمتر برای معماران و مهندسان ملاک باشد، از این پروفیل استفاده می‌کنند. این پروفیل قابلیت کاهش وزن بین 9 تا 24 و گاهی حتی تا 30 درصد وزن اصلی را دارد.

پروفیل ناودانی استیل UPA

این پروفیل‌ها نیز با بال‌های موازی تولید می‌شوند. مونتاژ آنها ساده‌تر است و در کاربردهایی مانند ستون‌ها، لنگه‌های بالای در و تیرهای تکیه‌گاهی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای پروفیل ناودانی استیل

– دکوراسیون داخلی : بیشترین کاربرد ناودانی استیل در دکوراسیون دخلی و نمای ساختمان های زیبا و مدرن می باشد. این محصول به دلیل براق بودن جذابیت خاصی به فضا می دهد.

– سازه‌های فلزی: پروفیل ناودانی استیل به دلیل مقاومت بالایی که دارد، به عنوان اصلی‌ترین عنصر سازه‌ها استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها در ساخت برج‌های بلند، پل‌ها، تونل‌ها، ساختمان‌های صنعتی، ساخت دیوار گاراژها و سوله‌ها، تیرچه روی سقف‌ها، قاب‌های درب و پنجره و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

– صنعت حمل و نقل: این پروفیل‌ها به عنوان قطعات کمکی در ساخت قطار، مترو و اتوبوس استفاده می‌شوند.

– تجهیزات صنعتی: پروفیل ناودانی استیل در ساخت دستگاه‌های تولید، تجهیزات نفت و گاز، تجهیزات پالایشگاهی، تجهیزات تولید برق، شاسی‌های خودرو و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

– تجهیزات پزشکی: این نوع از پروفیل‌ها در ساخت دستگاه‌های پزشکی، تجهیزات جراحی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

– صنایع هوافضا و نظامی: مقاومت بالای پروفیل ناودانی استیل سبب شده تا از آنها به عنوان قطعات اصلی در ساخت تجهیزات و وسایل نظامی و هوافضا استفاده شود.

– صنایع تجهیزات دریایی: این پروفیل‌ها به عنوان قطعات اصلی در ساخت تجهیزات دریایی، از جمله کشتی‌ها، قایق‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

برای محاسبه وزن پروفیل ناودانی استیل به صفحه محاسبه‌گر وزن پروفیل مراجعه کنید.

 

راهنمای خرید پروفیل ناودانی استیل

جهت استعلام قیمت به روز و خرید پروفیل ناودانی استیل از شرکت وستا سازه با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

886 11 11 0939

021-28426262

021-28427497

021-66632902

برچسب ها:
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

محصولات مشابه

ادامه مطلب
تسمه استیل

تسمه استیل

تسمه استیل (Stainless steel flat bars) در صنایع قطعه سازی و فلزی کاربرد گسترده‌ای دارد و همانطور که از نامش مشخص است در برابر خوردگی و چقرمگی مقاوم می‌باشد. همین ...